onsdag 3 december 2014

En bild säger mer än...


Lite skadeglad kan man väl ändå få vara?

7 kommentarer:

Fnordspotter sa...

Lite skadeglad?

Jag trodde den skadeglädje jag kände efter valet var stor, men den var ingenting jämfört med vad jag känner nu.

Mitt vanligtvis så usla morgonhumör var som bortblåst idag, jag klev upp ur sängen med ett stort leende på läpparna och det har inte försvunnit än.

Hans Li Engnell sa...

Jag måste erkänna att jag var oförskämt pigg när jag skulle gå och lägga mig i går.

Maria sa...

Jag sov gott i natt och vaknade mer än en timme för sent, men vad gjorde det? Det var stärkande att följa Karlsson och Sjöstedt i direktsändning via DN (inget avbrott för "reklam"). Svensk politik är för första gången intressant!

Pyrrhus sa...

Magdalena Andersson klagade i SVT över att "den nya politik svenskarna röstade på nu inte får genomslag". Men om man ser till sd:s uppgång så röstade folk också för en minskad invandring. Varför pressar INGEN journalist sossarna om detta?

Anonym sa...

@ Pyrrhus

Visste inte att 13% var de enda "svenskarna" eller "folket" som röstade.

Varför pressar INGEN journalist SD om deras konstgräsrötter?

http://nojesguiden.se/blogs/damon-rasti/sverigedemokrater-pa-facebook-del-2

Amnexis sa...

Till skillnad mot Fredrik Reinfeldt kan Jimmie Åkesson luta sig tillbaka i solstolen lugnt vetandes att kompisarna i riksdagsgruppen demolerar töntarna på löpande band. Vilken annan partiledare skulle kunna det? SD har ett järngäng!

Christoffer sa...

Jag kan inte känna mig glad just här. Magdelana Andersson är en av regeringens mest kompetenta företrädare, och jag är lite svag för henne. Gillar henne, helt enkelt.

Men nåväl, nu blir det nyval. Vinner Alliansen så får dom sen se hur det känns när deras budget blir nedröstad av SD.