söndag 12 februari 2012

Fåntratten Tomas Rudin

Det är få saker som upprör den kristna och muslimska världen så mycket som nakna bröst. Enligt muslimska traditioner ska kvinnan täcka kroppen, helst ska hon inte synas alls, och i den kristna traditionen är det egentligen inte mycket bättre. Naket har blivit något fult.

Sossen Tomas Rudin, som är så hipp att han till och med har sin egen tag, tycker att underklädesreklam kränker medborgarna. Det är starka ord. Exakt vad som så kränkande framgår inte riktigt.

Jag ska erkänna det utan omsvep: jag gillar att titta på vackra kroppar. Jag kan till och med fascineras av en manlig kropp trots att jag är helt och hållet heterosexuell. Jag vågar påstå att du är likadan. Det gäller de flesta av oss. Att heterosexuella mäns blick dras till stora bröst är ingen nyhet. Men jag kan även tillsammans med min sambo titta på dem och vi kan fnissa gemensamt. Tänk den som hade sådana! Eller, för all del, en vältränad manskropp.

Betyder det att vi objektifierar kvinnors och mäns kroppar? Nej. Det betyder att vi är intresserade av varandra och gillar att titta på varandra. Att detta utnyttjas i reklamen är inte så anmärkningsvärt. Vi tittar hellre på vackra människor än fula, hellre unga än gamla.

Hur i hela friden kan ett par tuttar, en sexig rumpa eller en muskulös manskropp vara kränkande? Att Tomas Rudin inte gillar bröst är tråkigt. Lyckligtvis är de flesta av oss av en annan uppfattning.

Till Tomas Rudin!

2 kommentarer:

anonym sa...

Ehhhhhh

Anonym sa...

You are HOT!!!

Where dose she lives?