tisdag 3 februari 2009

Bloggpriset the review

Åter hemma från kvällens Stora Bloggpriset-kväll på Nalen. Gratis öl och annat blask tackar man ju inte nej till.

Det är ett kul initiativ som Aftonbladet et al har tagit. Och det var roligt att träffa vissa bloggare i verkliga livet och sätta ett ansikte på dem. Du skulle ha varit där, Niklas.

Men det märktes att detta fortfarande är i sin linda. Kategorierna var breda och luddiga. Vissa nomineringar och vinnare var tveksamma. Jag tror att vi kommer att få se betydligt fler kategorier nästa år. Inte för att jag är intresserad av bilar och motorer, men det fanns inte en enda bil- eller motorblogg representerad. Kanske är det på grund av inskränkthet, kanske är det för att det helt enkelt inte finns någon. Detta lär förändras till kommande bloggalor.

Personligen hade jag föredragit HAX som vinnare bland de politiska bloggarna. Men jag var inte förvånad när Opassande vann och jag missunnar henne inte alls segern. Av de fem nomineringarna var fyra helt rimliga, Opassande inkluderad. Men nog kunde väl HAX ha fått vinna hederspriset ändå...?

Detta var ett första trevande år. Fokus var modebloggarna, utan tvekan. Unga tjejer, söndersminkade som rådjur, kråmade sig på scenen (och överallt annars) och tävlade om bloggvärldens intresse vad gäller läppstift, trosor och kjolar. Och hälften av dem lär enligt utsaga ha gått hem med Robinson-Robban...

Nu tar vi nya tag inför nästa års gala.

Inga kommentarer: