måndag 13 augusti 2007

Dagens funderare

Häromdagen när jag kom vandrande på stan så stannade jag till och betraktade ett ord som stod skrivet på väggen. Det stod: KUK. Det fick mig att fundera en smula. Vi tänker oss en man med en nyinköpt burk med sprayfärg och så står han där och tittar på den tomma väggen: Vad ska jag skriva? Ska jag skriva ”kapitalet förtrycker tredje världen!” eller ska jag skriva ”SUBCULTUR” med såna där tjocka korvbokstäver med en snygg skugga i vänsterkanten? Nä, fan, jag skriver ”KUK” rätt och slätt. Sen går han hem och tar sig en fika och ett par skorpor och känner sig nöjd med dagens värv. Man undrar lite hur han resonerat sig fram till det beslutet...


ur Krister Peterssons humortidning Uti vår Hage

1 kommentar:

Andreas Collvin sa...

Han går på magkänslan...