Om du ska göra reklam med glimten i ögat och med en nypa sex inblandat, gör det inte i Simrishamn. Där sitter nämligen Feministiskt initiativ med Gudrun Schyman i kommunfullmäktige och driver jämställdhetsarbete så det står härliga till. Den man som gjorde reklam för varmkorv med plutande kvinnoläppar sattes omgående på plats.
Schyman är glad att ovanstående bild för varmkorv nu är nedplockad och att "medborgarna har reagerat". Det är ju viktigt att kommuninvånarna engagerar sig i viktiga frågor, inte sant?
Kommunen har även en egen genuspedagog. Hon har givetvis sin bild av reklamaffischen klar: "Det här är en sexualiserad bild. Ett praktexempel på en oreflekterad handling och på traditionellt könstänkande i syfte att locka kunder". En lång analys för lite korvreklam, kan tyckas. Att försöka locka kunder är för övrigt ett ganska naturligt beteende för den som driver ett företag.
Jörgen Andersson, som driver gatuköket, anklagas för att vilja "sabotera jämställdhetsarbetet" som kommunen driver. Själv tycker han helt enkelt att bilden är rolig. Ve den som inte följer jämställdhetsdiktaturens hårda regler.
Att vänsterfeminister har fått stämpeln som humorfria stackare som kokat torrt är kanske inte så konstigt när man ser upprördheten över lite korvreklam.
11 kommentarer:
Ja, hur ska det sluta?
Inga neggerbollar, inga Fazer kineser, inga kvinnoläppar på korven. Är det inte rasistiskt så är det manschauvinistiskt eller ojämställd.
AjAjAj
Ja humor och feminism hör liksom inte ihop. Tänk att människor som Schyman ständigt får skylta med sin bitterhet och aggression mot allt som är lite livsbejakade i svensk media!! Men det är klart, har man som mål att ingen kvinna någonsin ska få tända på en man och tvärtom eftersom könen måste vara exakt likadana så förstår man ju hennes motiv. Tänk er en värld helt utan sexuell laddning, faan så trist!
Jag tycker det verkar vara samma strukturer i farten som det är i bloggposten under, den om talibaner.
/B
Gå gärna in på deras hemsida....
Britten har varit i farten kring Jul 2011..
"Är vi mogna för en pojk-lucia i Simrishamn?
Av Britten Dehlin den 14 december 2011"
Läs gärna deras utredning om "Könsuppdelad statistik på Simrishamns bibliotek"
Fler sjuka inlägg från dom tre projektledarna finns på Simrishamns hemsida...sprid gärna detta vidare till andra.
Man blir ju så glad när man inser var våra skattepengar går till.....
A Nyman
Gudrun Schyman är världens bästa botemedel mot för tidig utlösning. Känner man att det kittlar i pungen lite för snart är det bara att tänka på henne så är problemet löst! Fast inte för länge!!! Då kan det bli pinsamt åt motsatt håll, så att säga.
Efter att ha sett bilden på Britten finns en alternativ lösning, om det behövs lite omväxling...
"Fler sjuka inlägg från dom tre projektledarna finns på Egenells hemsida...sprid gärna detta vidare till andra."
-----------------
Ok...
-------------------
"Gudrun Schyman är världens bästa botemedel mot för tidig utlösning. Känner man att det kittlar i pungen lite för snart är det bara att tänka på henne så är problemet löst! Fast inte för länge!!! Då kan det bli pinsamt åt motsatt håll, så att säga.
Efter att ha sett bilden på Britten finns en alternativ lösning, om det behövs lite omväxling..."
Är det nån av genierna i den här tråden som funderat över varför sexualiserigen i reklam är enkelriktad?
@ Micke
Kan inte geniet Micke förklara för oss? Du verkar ju veta något som vi andra inte vet.
/O
Men Micke, det funkar ju! Testa själv får du se.
I extrema doser kanske våldtäktsmän kunde botas också, men det kanske skulle jämställas med tortyr...
Enkelriktad? Har Micke någonsin sett kalsongreklam? Reklam för Axe? Det förekommer gott om lättklädda och sexiga män i reklam numera också, inte bara kvinnor. Och jag har inget emot någotdera.
kelriktad? Har Micke någonsin sett kalsongreklam? Reklam för Axe? Det förekommer gott om lättklädda och sexiga män i reklam numera också, inte bara kvinnor. Och jag har inget emot någotdera.
--------------------------
Har aldrig sett några kalsongmän som slickar fitta
Skicka en kommentar