söndag 25 oktober 2015

Lite tiggeri

Som den uppmärksamme kanske har noterat har jag lagt till en donationsknapp i vänsterspalten. Denna blogg har drivits helt ideellt och utan några som helst intäkter sedan 2007. Jag har av estetiska skäl valt bort reklaminslag på bloggen.

Några större donationer förväntar jag mig självfallet inte, och jag kommer fortsätta blogga precis som vanligt oavsett. Men mitt bloggande är på allvar och tar de facto en hel del tid, vilket leder till att jag får prioritera bort annat som kunnat ge sidoinkomster.

Nu finns knappen där för den som vill skänka några kronor. Jag önskade en ljudeffekt som sa "hej, hej" när man klickar på donationsknappen, men det visade sig vara för mycket för PayPal att lösa.

Allt gott till er som läser och kommenterar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skapa en möjlighet att donera anonymt.

Det är inte feghet att vilja dölja sina politiska sympatier idag. Det handlar faktiskt om att den som står upp för sina övertygelser i dagens Sverige blir av med sitt arbete, sitt sociala nätverk och därmed hela sin ekonomi. Då kan man inte donera några fler gånger.

Hans Li Engnell sa...

Jag får titta på hur det ska kunna fungera.

Men eftersom jag sedan denna blogg startade har tillåtit anonyma kommentarer och införde moderering just för att kunna upprätthålla rätten att kommentera anonymt (och samtidigt slippa gå in och styra upp diskussioner som ständigt spårade ur), hoppas jag att det ska kunna gå att lita på att jag inte lämnar ut vilka som donerar. Hur PayPayl gör är förstås bortom min kontroll.

Anonym sa...

Det är just PayPal och kortföretagen (och bankerna) som är problemet.

Varför inte Bitcoin, eller ännu hellre Dash/Darkcoin? Du kan få alla mina Dogecoin annars, men det vore inte mycket till donation.

Hans Li Engnell sa...

Som sagt, jag får titta på det. Bitcoin är ett bra alternativ.

Anonym sa...

Jag vill passa på att tacka dig för att du upprätthåller möjligheten att kommentera anonymt! Hax fegade tyvärr ur och gav upp.

Om du tar in reklam på sidan så "betalar" ju vi som kommenterar lite genom att skriva lite "gratis innehåll". Jag skulle inte ha något emot reklam.

A nonym sa...

Men nu vi slipper mickes inlägg om nazister hit och nazister dit, så det är väl tyvärr ett nödvändigt ont.