måndag 9 augusti 2010

På ostfronten intet nytt

En kvinna har anmält en ostreklam för att vara sexistisk. "Smaken sitter i hålen" blev tydligen för mycket för henne.

Det är verkligen inte första gången vi får läsa om sådant här trams. Det som irriterar är inte främst att det finns så pantade människor i vårt land med så mycket fritid att de tar sig tid att anmäla en ostreklam. Det som irriterar mest är att det sitter folk som mot betalning går igenom sådana här anmälningar och dessutom lägger näsan i blöt om hur reklamen för olika produkter får se ut.

Lägg ned Konsumentombudsmannen omedelbart, tack.

Rena rama porren.

5 kommentarer:

  1. Precis. Jäkligt irriterande! Men du menar väl Reklamombudsmannen?

    SvaraRadera
  2. Det borde vara brottsligt att tälja osten till en sån där skidbacke. Att det publiceras på en så här populär blogg gör att det beteendet riskerar att normaliseras. Jag hoppas på ett förbud att skära så snett. Om inte det är möjligt så borde man kunna ha ett filter, som operatörerna ansvarar för, att automatiskt tar bort såna bilder.

    SvaraRadera
  3. Betyder detta att bilder på grynpipiga ostar numera betraktas som barnpornografi?

    För säkerhets skull vågar jag bara äta ost med stora hål efter detta. Även om jag tycker att herrgårdsosten är lite väl slampig för min smak...

    SvaraRadera
  4. Är inte detta bara ett PR-stunt för att föra uppmärksamhet till reklamen? Man måste ju fråga sig om någon verkligen KAN vara så korkad...

    SvaraRadera
  5. Vad är det för manssyn att leka grodor runt fallossymboler varje sommar?

    SvaraRadera

Håll en saklig ton. Personangrepp och inlägg ej relevanta för ämnet godkänns ej.