onsdag 4 januari 2017

Förslappningens land


Nyårsfirandet är alltid stökigt. Våldtäkter, fylleslagsmål och olyckor i samband med fyrverkerihantering hör tyvärr till. På senare tid har emellertid problemen eskalerat och blivit grövre.

På nyåret 2016 rapporterades om gruppövergrepp på kvinnor och tjejer, bland annat på Larmtorget i Kalmar. I år sägs det ha gått lugnare till, men ett skäl som anges av polis på plats är att det helt enkelt vistades färre kvinnor ute denna gång. Kvinnor verkar alltså ha gjort som de brukar - anpassa sig efter rådande hotsituation för att undgå att utsättas för obehagligheter.

Om situationen för ett år sedan beskrevs med "ökad anmälningsbenägenhet", vad ska vi använda för ord för att beskriva den i år? Kapitulation är ett. Om färre går ut av rädsla för att bli utsatta för brott har samhället kapitulerat för de kriminella. Konsekvensen för vanligt folk blir ofrihet, för de kriminella straffrihet.

Därtill har vi den nya traditionen att skjuta raketer och kasta smällare på folk. I tisdagens Aktuellt stod Malmös polismästare Stefan Sintéus och sade att polisen inte kunde ingripa mot de ungdomar som under nyårsnatten sköt raketer mot människor på Möllvångstorget i staden. Han angav följande som skäl:
Att ingripa när vi har fyrverkerier och raketer i luften är en fara för både poliserna och för de som poliserna ska skydda. Man bedömde att man i så fall kan arbeta med de här filmerna.
I stället för att ingripa på plats mot de som skapade kaos och fara för annan valde polisen alltså att avvakta granskning av de filmer som tagits på platsen. Hur lätt det är att i efterhand identifiera personer på långt håll som i mörker skjuter raketer på ett torg fullt av fyrverkerier och explosioner kan nog de flesta räkna ut. Det kommer inte bli några som helst resultat av den granskningen.

Polisen fegade ur, helt enkelt. Ville inte eller vågade inte ingripa. Det är inte ett dugg konstigt att problemen fortsätter och dessutom eskalerar när alla med egna ögon kan se att polisen inte ingriper. Vilka incitament har ligisterna att sluta med dumheterna när de ser att polisen inte agerar mot dem? När det inte får några som helst konsekvenser av att skjuta raketer mot andra människor?

Förflackningen i det svenska rättssamhället tar tyvärr inte slut där. Inte ens när en kriminell tagits i förvar lyckas våra myndigheter sköta jobbet. Den beryktade gängledaren i Ronneby undgick en beslutad utvisning i ett helt decennium, fortsatte att trakassera ortsbefolkningen och togs slutligen i förvar efter att media uppmärksammat situationen. Då rymmer (!) han från förvaret. Två gånger.

Seriöst, så här kan det inte fortsätta. Människor kommer helt förlora förtroendet för de rättsvårdande myndigheterna. Vi är redan på god väg. Både myndigheter och lagstiftare behöver skickas på snabbutbildning för att lära sig begreppet "incitament". Det har varit helt frånvarande i det politiska samtalet under alldeles för lång tid och det med katastrofala konsekvenser. Det är som om de helt enkelt inte begriper att även allt som inte görs, alla icke-ingripanden, får konsekvenser.

Varför kastar ungdomar sten på blåljuspersonal? Därför att de kan. Varför skjuter ligister raketer på förbipasserande och poliser? Därför att ingen ingriper. Varför används skjutvapen och handgranater i så stor omfattning? Därför att riskerna med det är så små.

Detta är inte jättekomplicerad materia. Det måste kort sagt bli ett slut på relativiserandet och gullandet med personer som med berått mod våldför sig på andra människor och annans egendom. Det finns sätt att komma åt kriminalitet om man bara vill.

Polisen måste vinna tillbaka kontrollen. Domstolarna måste lära sig att använda hela straffskalan. Och lagstiftarna måste börja tänka mer på brottsoffren än på gärningsmännen. Det vore en bra början på en vändning som måste komma väldigt snart.

Tidigare bloggat:
Postmodernismen och faktaresistensen

47 kommentarer:

  1. Plingeliplong.
    Lena Mellin har det riktigt jobbigt nu där i elfenbenstornet.
    "Det här är den mest skrämmande opinionsmätning jag har läst i hela mitt liv.
    Den visar med vilken styrka, bredd och omfattning som Sverigedemokraterna tar plats i den svenska opinionen."
    Ingen borde missa en fordom så storvulen Mellin som numera bär på en ångest och desperation hon inte kan tänka bort.
    Lena säger att hon tror att det kommer gå väldigt bra för SD i valet.När Lena var med och bestämde fanns det skottpengar
    på sånt.Men nu bestämmer inte Lena eller Aftonbladet heller för den delen.Tiderna förändras.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/p2oL1/aftonbladet-inizio-sd-vinner-fraga-efter-fraga

    SvaraRadera
  2. "I tisdagens Aktuellt stod Malmös polismästare Stefan Sintéus och sade att polisen inte kunde ingripa mot de ungdomar som under nyårsnatten sköt raketer mot människor på Möllvångstorget i staden."

    Jo, det är väl inte perfekt, men så verkar det vara överallt i västvärlden när det är stora grupper av MENA figurer som sätter igång och gör kaoz. I UK tillämpade polisen nästan helt den metoden under jättekravallerna för några år sen. Men där gjorde de sen även verkligen sitt jobb, dvs. gick igenom filmer och arresterade MÅNGA. Domstolarna var dessutom med på bollen och dömde ut långa fängelsestraff.

    "Varför kastar ungdomar sten på blåljuspersonal? Därför att de kan. Varför skjuter ligister raketer på förbipasserande och poliser? Därför att ingen ingriper."

    Det ligger en del i det. Men det är inte bara "ungdomar" som gör det för att det i princip är kul och riskfritt. Det finns även en territoriell aspekt. De här grupperna vill inte ha inblandning från staten i sina angelägenheter. De betraktar inte t.ex Rinkeby som en del av Sverige och ser därför representanter för svenska staten som i princip ockupanter eller inkräktare. Detta tänkande är väl dokumenterat i t.ex Frankrike och UK. Vad de vill ha är oftast i praktiken självadministrerade shariazoner, vilket de också uppnår.

    SvaraRadera
  3. Dags att sluta lura oss själva. Var och en för sig, är det som gäller nu. Myndigheterna är ju väldigt tydliga med detta. Så här går det för ett folk med för stor tilltro till socialiststaten. Det slutar alltid på samma sätt...

    SvaraRadera
  4. @Utlandssvensk:

    "Jo, det är väl inte perfekt, men så verkar det vara överallt i västvärlden när det är stora grupper av MENA figurer som sätter igång och gör kaoz."

    Ordningsmakten KAN inte ingripa, eftersom de kommer att svartmålas som rasister och fascister i media. Lärdomen efter apajäveln är att media alltid kommer att stå på busets sida, eftersom de per definition är offer enligt rådande rasmaktsstrukturella dogm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan tillägga att "apajäveln" vid Rosengårdskravallerna hade ett typiskt svenskt namn och hade sin uppväxt i en av Skånes mest välbeställda orter. Han är en känd vänsterextremist som helt enkelt hänger på alla kravaller han hittar.

      Medierna antog helt enkelt att ligisten hade utländsk bakgrund.

      Radera
  5. Ett tillägg:

    Jag tror att det är produktivt att betrakta "utanförskapsområden" ungefär som länderna i MENA. Alternativet från västvärldens perspektiv vad gäller dessa är i grunden att låta dem vara i fred eller invadera dem.

    Om man låter dem vara i fred tenderar de uppnå sin egen "ordning", oftast någon blandning av en stark man och sharia. Det blir även perioder med upplopp, oro och inbördeskrig. Välstånd blir det aldrig tal om, om det inte finns olja att pumpa ur marken. Men det kan vara hyggligt stabilt under långa perioder.

    Om man invaderar, hamnar man i eviga och dyra ockupationer. Inget tyder på att man kan uppnå något annat än sönderfall. Demokratisering är uteslutet.

    I båda dessa fall, fortsätter befolkningarna att växa exponentiellt. Förr eller senare förlora dessa länder förmågan att föda de som bor där. Det har redan hänt på många ställen. T.ex har befolkningen i Egypten gått från 30 miljoner 1960 till 95 miljoner nu och man är världens största importör av vete. Oljan är slut och BNP per capita ligger kring 3.000 USD.
    Man kan tillägga att en stor majoritet av befolkningen bor på en yta som motsvarar Schweiz, nämligen Nildalen. Landet behöver bistånd för att inte svälta.

    Så om man ser på ett ställe som Järvafältet eller Malmö, bör man tänka i termer av ockupation eller isolering, men vara medveten om att befolkningen bara kommer att öka i vilket fall. Och snabbt lär det gå!

    Ockupation är helt enkelt inte hållbart med västerländska metoder, så i praktiken återstår isolation. Detta kan realistiskt uppnås och den enklaste och mest sannolika metoden är att man gör det via mutor. Man identifierar en individ eller grupp som är stark och betalar dem för att hålla relativt lugn och minimera att problemen läcker ut i övriga områden. Detta motsvarar i princip de långvariga relationerna mellan västmakterna och olika despoter i MENA. Det är också i princip vad EU nu gör med Turkiet, dvs. kontanter i utbyte mot att de stoppar inflödet av MENA figurer. Sen fortsätter man även att ge bidrag till innevånarna, vilket då motsvarar en oljefyndighet för dem. Detta möjliggör rimligt hög levnadsstandard och sänker kraftigt risken för större upplopp och inbördeskrig.

    Troligen är det ungefär detta som kommer att ske på kort sikt. På lång sikt blir det självklart omöjligt, givet demografin.

    SvaraRadera
  6. 650 bilbränder på 65,9 miljoner invånare i Frankrike under 2016.
    I Sverige ung. 1400 bilbränder senaste åren på 9 miljoner invånare.

    Vi har ungefär 16 gånger så många bilbrännare per capita i Sverige som Frankrike har.
    Sug på den...har någon hört Ygeman eller varför inte kräkDanne nämna något om det?
    Och nu har patrasket graderat upp sig och börjat sätta eld på byggnader i allt större omfattning inte minst i Skåne...har någon hört public service rapportera något om det mer än i förbigående?

    SvaraRadera
  7. "Polisen måste vinna tillbaka kontrollen. Domstolarna måste lära sig att använda hela straffskalan." Håller med om allt, men vill gärna tillägga att det också behövs en tjenstehen vars enda, men oerhört viktiga uppgift vore att upprepat ryta "håll käften" åt skrikvänstern som har skapat denna beröringsskräck genom att varje gång polismyndigheten ingriper av vilken anledning som helst mot någon som är invandrad gapa "rasist!"

    Wera

    SvaraRadera
  8. Varför är polisen så fega? Jag förstår att man inte vill utsätta sig för risker, det vill ingen vettig människa men i yrken som polis, militär, brandman, sjöräddning etc. ingår ett riskmoment och det får man acceptera när man söker sig till yrket.

    Kan det vara den ökade andelen kvinnliga poliser? Man inser helt enkelt 22-åriga Lotta på 165 cm. och 60 kg. helt enkelt inte fysiskt kan hantera vissa situationer men man i genusparadiset Sverige vill inte erkänna det och därför hittar man på ursäkter.

    SvaraRadera
  9. Ibland, i mina dystrare stunder, befarar jag att det gått så långt och illa med laglösheten i Sverige att vi befinner oss i ett läge där allt plötsligt kan tippa över så häftigt och definitivt att samhället som vi nu känner det blir oigenkännligt. Den liberala vänstern som sitter på pengar och problemformuleringsprivilegium kommer att blint och i flock skydda sin makt, sina intressen och trossatser till dess deras enda utväg är att emigrera till det USA de hatar.

    SvaraRadera
  10. Jag tror inte Melin behöver vara så rädd.Som hon säkert vet serveras det både korv med bröd och fil på hemmet.Även en glupsk Melin borde kunna bli mätt på det efter valet.Värre är det förstås med självbilden.Det som inte kunde hända händer igen.Kanske så pass ofta att ett frö av tvivel slår rot i den melinska myllan till och med.Melins Aftonblad har stor del i SD:s framgångar.Det kan ingen ta ifrån dem.Melin kan säkert ta några steg in till Anders och utlysa ett krismöte.Vad ska vi göra nu låter som ett lämpligt tema.

    SvaraRadera
  11. Och vad är oddsen för förändring.

    Hoppas alla läst Ledarsidorna om Hilda och Ruben - hårdare straff - knappast.
    Lika med Rikspolischefen som för övrigt ingår i Ruben.
    Poliskåren...vad jag förstått ser de som utbildar sig idag mer som akademiker än fältarbetare, målet är en bekväm kontorsstol.
    Politiken - ser inga utbrott på twitter eller vanliga media att nu får det vara nog.

    Som sagt, låga odds på förändring.

    SvaraRadera
  12. @ Sven-Hassan,

    "Ordningsmakten KAN inte ingripa, eftersom de kommer att svartmålas som rasister och fascister i media. "

    Visst, så är det. Men även om pressen och staten stod helt bakom ordningsmakten och "hårda tag" finns det inget som tyder på att man skulle kunna framgångsrikt pacificera Malmö eller Järvafältet, om man inte var villig att använda radikalt andra metoder än de som nu finns i Sverige eller övriga västvärlden. Man har försökt på många håll med metoder som går en bra bit över vad man i Sverige kallar "hårda tag" men det finns inga framgångar.

    Möjligen kan man se New York under Giuliani som en framgång, men där var det mer en mångetnisk än en mångkulturell situation. Metoderna var också ljusår från vad som kan tänkas vara politiskt acceptabelt i Sverige. I grunden handlade det om väldigt explicit "ethnic profiling" och långa fängelsestraff för väldigt många. Kan du se svensk polis sätta upp checkpoints där alla med MENA utseende stoppas och kroppsvistiteras? Kan vi tänka oss att öka fängelsepopulationen 10 -20 gånger? För det skulle krävas. Sen tror jag inte att det skulle fungera ändå, eftersom MENA figurerna förefaller mycket svårare att kontrollera än de etniska minoriteterna i USA.

    SvaraRadera
  13. Off topic,

    Mohamed Omar skrev just en, i mitt tycke, helt lysande text på DGS:

    https://detgodasamhallet.com/2017/01/03/var-tids-stora-strid/

    rekommenderas varm till alla!

    SvaraRadera
  14. Malmö begär polisförstärkning igen.Inte för nyårsafton utan för ett mord och tre mordförsök sedan det samma.På något sätt verkar det vara resursslöseri att släppa hem förstärkningspoliserna mellan varven.Alla vet att det snart är dags igen utom några polischefer och några politiker på både riks-och-kommunal nivå.Hur nu det kan komma sig....

    SvaraRadera
  15. Rapport från Nyårsafton (fronten):
    Jag kunde med egna ögon, tillsammans med vänner, bevittna den terror som vanligt folk utsattes för på nyårs afton. Vi har som tradition att göra ett restaurangbesök i storstan för att fira Nyår med vänner. I de centrala delarna av staden var det rent kaotiskt. Raketer, smällare och andra fyrverkeri pjäser for överallt riktade mot gående och bilar.
    En situation som brände sig in i minnet var ett äldre par, troligen pensionärer, som utsattes först för med att antal knallskott bara någon meter ifrån dem. De tog skyndsamt skydd i ett hållplatsskydd. Därefter avlossades flera salvor med raketer mot dem. Man kunde se att de var chockade. Flera polisbilar var i närheten. Den närmaste var bara 25-30 meter ifrån händelsen. En stor van med många poliser i. De tittade på och gjorde ingenting. De kunde lätt ha ingripet. Någon dag senare fick jag via en bekants reda på att hans kusin som är polis sagt att de hade order att inte ingripa. Stränga order uppifrån som han uttryckte det.
    Glöm Dan Eliasson, han gör bara det som han fått order om. Annars hade han för länge sedan fått sparken. Det här är order och riktlinjer som utgår direkt från Anders Ynkeman och sittande regering med aktivt stöd från övriga PK-politiker.
    Hela situationen var mardrömslik och liknade en av de mer realistiska stridsscener jag var med om i det militära. Jag kunde också se hur ”knallskott”, mycket kraftiga pjäser, kastades mot och under polisbilarna. Det måste ha varit fruktansvärt att sitta i bilarna och bli utsatta för detta. Man förstår den enskilde polismannens frustration och att de säger upp dig på löpande band.
    Enda gången jag såg polisen agera var när en grupp ”Svennar” var på väg att konfrontera ligisterna. Snabbt körde en större polisbil fram och denna gång gick de ur bilen. Likgisterna försvann snabbt och ”Svennarna” blev uppenbarligen förmannade att inte lägga sig i för efter några minuter så lommade de iväg igen samma väg som de kom.
    I den grupp som jag stod var det mycket kraftiga ord som användes. Jag har aldrig varit med om något liknande. Man var fly förbannade och politiker föraktet var djupt och uttalat för allt vad PK och MSM står för. Dra detta några snäpp till och vi är på väg in i ett direkt inbördeskrig där det fullkomligen ”ballar” ur. När man hör kraftfulla uttalande från vanliga Svennar typ: ”Om Jag fick tag på den där jävla Dan Eliasson eller Anders Ygeman så skulle jag hänga upp honom i närmaste stolpe”, då inser man att vi har en extremt allvarlig situation.
    Man kan bara hoppas att regeringen och PK-grupperingen förstår detta och agerar snabbt. Om inte så är vi på väg in i en katastrofsituation. I det läget kommer förklaringar typ ”vi har varit naiva” inte hjälpa. Hur kan Socialdemokraterna hamnat så här fruktansvärt snett. De står uppenbarligen på ligisternas/terroristernas sida och mot de som litar på dem, röstat på dem och betalar deras löner och förmåner…

    SvaraRadera
  16. Den senast ihjälskjutne i Malmö ska ha skjutits med 22 skott.Det var åtmindstone mångkul-tur-ellt.
    Någon var rejält förbannad och funderade inte så mycket över vilka trauman den döde bar på.
    Men det gör inget för det sköter ju Malmö-polisen.Men inte så mycket mer.

    SvaraRadera
  17. Här eldades det det 6 bussar till ett värde av 18 miljoner före jul och polisen gör ingen förundersökning. "När polisens utredningschef får frågan om det verkligen inte fanns något mer polisen kunde göra tröttnar han: – Jag har inget mer att säga dig." Planerat, accepterat, censurerat av statsmakten.

    SvaraRadera
  18. @ Anonym 4 januari 2017 15:11

    "När man hör kraftfulla uttalande från vanliga Svennar typ: ”Om Jag fick tag på den där jävla Dan Eliasson eller Anders Ygeman så skulle jag hänga upp honom i närmaste stolpe”, då inser man att vi har en extremt allvarlig situation.
    Man kan bara hoppas att regeringen och PK-grupperingen förstår detta och agerar snabbt. Om inte så är vi på väg in i en katastrofsituation. I det läget kommer förklaringar typ ”vi har varit naiva” inte hjälpa."

    Var inte orolig!
    Etablissemanget är faktiskt vakna och agerar snabbt på oroligheter.
    Se bara som exempel i Visby i höstas.
    Där skickade man hela nationalgardet från huvudstaden för att tvinga bort vanliga svensson som demonstrerade högst fredligt på gatan efter en omtalad våldtäkt.

    Så visst sätter man in resurser när det väl behövs!

    Mvh
    Magnus Sjöström

    SvaraRadera

  19. "Enda gången jag såg polisen agera var när en grupp ”Svennar” var på väg att konfrontera ligisterna"

    Ja, det är huvudsyftet med polisen i Sverige, dvs. att trycka till Svenne om han sticker upp. Detta är även en realistisk uppgift för dem, eftersom Svenne fortfarande är rädd för polisen.

    SvaraRadera
  20. Hej.

    Visst kan man återupprätta ordning i områden som Tensta.

    Man använder samma metod som alltid fungerat:
    1) Gripanden och straff
    2) Avlägsnande av återfallsförbrytaren (deportation eller landsförvisning)
    3) Avrättning
    4) Pacificering

    Så länge man uthålligt, rättvist och konsekvent tillämpar punkterna ett och två behöver punkterna tre och fyra inte tas i bruka annat än i undantagsfall.

    Studera Afghanistans (och regionens) historia: vilka erövrare, ledare och krigsherrar har framgångsrikt erövrat och upprätthållit ordning, och hur. Detsamma gäller Levanten och Palestina - från Ramses den andre och framåt.

    Jämför med Nordens historia.

    Dra dina egna slutsatser om alla folk kan behandlas lika, med lika resultat.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
  21. "Ungdomar"
    "Ligister"

    SvaraRadera
  22. Förr i tiden fick de tonåringar som trimmade sin moped vänta ett eller flera år på att få lämplighetsintyg för körkort.
    Jag anser att ungdomar som begår brott, även de som är under 15 år, skall vänta med att få övningsköra för körkort tills de fyllt tjugo år och att de skall få en anteckning i brottsregistret som gör att de inte får arbeta med barn och ungdomar under de kommande fem åren. Sådana åtgärder skulle säkerligen leda till snyftreportage i våra media, vilket skulle resultera i att ungdomar i många fall avviker från den kriminella banan.
    Eftersom jag bor i Sydsverige har jag många gånger iakttagit hur unga killar i Malmö kör nya häftiga Mercedes och BMW. Ofta kommer det flera sådana ekipage i karavan dagtid. Det är knappast rimligt att tro att de själva har råd att hålla sådana bilar. Vid ett tillfälle var ett sådant fordon inblanda i en hemsk olycka, det fordonet var registrerat på ett företag som hette Fleetmanager, som hade adress till ett obebott område där det tidigare funnits ett nattkafe för kriminella. Troligen är det sådana arrangemang som gör det möjligt för unga kriminella att köra lyxbilar. Låt sedan lagen ändras så att de som lånar ut sitt fordon till någon som saknar körkort får se fordonet expropierat även om det är leasat. Då hamnar de i valet om de skall ange en ung förare för stöld av fordonet och att den unge riskerar fängelsestraff eller om de skall straffas själva samt mista fordonet.
    Om kriminalitet i unga år gör det omöjligt att få körkort vid arton kanske en del av de unga killarna blir mindre kriminella. På samma sätt tror jag att om unga tjejer riskerar att inte få arbeta med barn så kommer de att avstå från att umgås med unga kriminella killar. Vi behöver inte bara kriminalvårdens straff, det behövs även andra åtgärder och jag har nämnt några exempel på sådana praktiska åtgärder.

    SvaraRadera
  23. Chocken när sanningen kryper fram i lokalblaskan.Det blir svårare och svårare att mörka hela tiden.Snart är det bara DN, Aftonbladet och Sydsvenskan som klarar uppdraget.

    "Vilka är det som gör det här?

    – De vi ser ute - det som händer på Gamlegården och Charlottenborg - är rätt så unga invandrarkillar. De här invandrargängen har en liten förkärlek till raketer. Vilka som sköt på Stora torg vet jag faktiskt inte."

    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/polis-skots-i-ryggen-av-raket/

    SvaraRadera
  24. @ Magnus Sjöström,

    "Se bara som exempel i Visby i höstas.
    Där skickade man hela nationalgardet från huvudstaden för att tvinga bort vanliga svensson som demonstrerade högst fredligt på gatan efter en omtalad våldtäkt."

    Man kan tillägga att polisen dessutom tillämpade väldigt "okonventionella" och hänsynslösa metoder mot de man såg som ledarna. Budskapet till Svenne är kristallklart: Sticker du upp, får du en slägga i huvudet av polis och åklagare. Det lär komma mycket mer av detta under 2017......

    SvaraRadera
  25. @ Rikard,

    "Visst kan man återupprätta ordning i områden som Tensta."

    Jag bestrider inte det, utan hävdar bara att det inte går med några metoder som i dagsläget är ens avlägset acceptabla. Till och börja med måste polisen bli verkligt brutal och skjutglad. Sen måste straffen verkligen vara avskräckande och då pratar vi direkt medeltida metoder (eller sharia, om du så vill). Den kombinationen fungerar bra i MENA.

    SvaraRadera
  26. @Utlandssvensk: Instämmer. Att tro att polisen finns för att skydda den svenska allmänheten är otroligt naivt. Polisens uppgift numera är enbart att skydda etablissemanget.

    SvaraRadera
  27. @Utlandssvensk et al:

    Varför göra det så svårt för sig? Slopa bidragen och erbjud ett generöst repatrieringsbidrag (~1 miljon) på villkor att man sticker nån annanstans samt att man säger upp sitt medborgarskap så kommer slöddret självmant att sticka iväg. Hela anledningen till att vi har utanförskapsområden är ju att det är så trivialt enkelt att försörja sig på bidrag.

    SvaraRadera
  28. @ Sven Hassan

    "Varför göra det så svårt för sig? Slopa bidragen och erbjud ett generöst repatrieringsbidrag (~1 miljon) på villkor att man sticker nån annanstans samt att man säger upp sitt medborgarskap"

    Ja, det är väl exakt det jag har argumenterat för länge. Fast jag tror att det räcker med en halv miljon.

    SvaraRadera
  29. "Varför göra det så svårt för sig? Slopa bidragen och erbjud ett generöst repatrieringsbidrag (~1 miljon) på villkor att man sticker nån annanstans samt att man säger upp sitt medborgarskap så kommer slöddret självmant att sticka iväg. Hela anledningen till att vi har utanförskapsområden är ju att det är så trivialt enkelt att försörja sig på bidrag."

    Jag vet inte om det är så enkelt som att dra in bidragen. Många föräldrar som försörjer sig och inte går på bidrag, har barn som kastar sten och är allmänt jävliga i ungdomen. De skärper sig nog ofta i 20-25 års-åldern. Men runt 11-20 år är de rena vandalerna. En hård polisstyrka skulle göra mycket för att freda dem ... och hela familjerna borde skickas ut om inte föräldrarna kan se över sina barn.

    Sen kommer nog aldrig Malmö, Södertälje, Fitta/Alby/Norsborg, Järvafältet, Biskopsgården bli sådär jättetrevligt för svenskar. Vi umgås trots allt med dem vi känner gemenskap och intresse med. Segregation kan skapas, men den behöver inte betyda att det är rena invandrarghetton. Segregation är lika naturligt för invandrarna som för svenskarna. Många stormtrivs i det vi kallar invandrarghetton, eftersom de har sina landsmän där. För svenskarna är det surrealistiskt, för vi har ju våra landsmän i överklass- och medelklassområden.

    SvaraRadera
  30. En sak som förvånar mig är att gängen ännu inte fattat att de i princip kan ta fysisk kontroll över t ex mycket större områden än sina relativt begränsade förorter.
    T ex är Stockholms innerstad helt öppen för ett fysiskt övertagande . Läget är i praktiken så dåligt att ett fyrverkeriskjutande gäng med hyfsad disciplin kan "fyrverkeria" sig in i Rosenbad . Vilka ska hindra dem? Vakterna som är invandrare själva? Polisen?, hehehehe, den feminiserade svenska polisen som helst jobbar 8-16 bakom ett kontorsbord och "utreder" klarar bara av etniska svenska gubbar som mig med hus och svenne banan liv. Skulle polisen göra sitt jobb i gängkvarteren kommer en del snutar hamna i liksäckar efter de eldstrider. Detta är förklaringen de inte ingriper mot gängen.

    SvaraRadera
  31. Kommer att tänka på vad David Goldman - som skrev i många år under pseudonymen Spengler - sade om Kinas inställning till islam och muslimer. Trettio sekunder in, ungefär.
    https://www.youtube.com/watch?v=N7ag6Hf-zSo

    Goldman berättar om en kinesisk bekant som hanterar miljardinvesteringar i Pakistan.
    "So, I asked this fellow: 'What do you think of the dangers of islamic fundamentalism in Pakistan.' He said 'Pakistan is simple. Do not modernise them! Keep them illiterate! Keep them feudal! If you modernise them, the extremists take over. Just make sure the army chief of staff is the biggest feudal landlord.' The degree of contempt that the chinese - the most ancient civilisation in the world, maybe excepting us - have for the muslisms is more extreme than the most extreme right-wing religious nationalist you will find in Israel. Their view is 'They can't be modernised. They can only be managed as unruly barbarians.'

    Rikard,
    Punkt tre och "endast i nödfall" låter som Ture Sventon!

    Sven-Hassan,
    Håller i stort sett med, men innan man börjar betala danegäld måste man se till att man kan hålla gränsen när nästa våg daner kommer.

    SvaraRadera
  32. Körkort eller inte är bland det sista som bekymrar buset. De kan köpa ett på ebay om de vill eller låna någon annans. Snuten gör ingenting så länge det är en av de helgonförklarade.

    SvaraRadera
  33. @ kristian3119,

    "innan man börjar betala danegäld måste man se till att man kan hålla gränsen när nästa våg daner kommer"

    Danegäld är helt rätt ord, låt oss vara öppna med det. Men att hålla gränsen mot asylanter och MENA folk är både lätt och billigt, om vi bara vill. Få länder i Europa har så bra naturliga gränser som Sverige. I praktiken är vi nästan en ö.

    SvaraRadera
  34. @Anonym 21:44. "En sak som förvånar mig är att gängen ännu inte fattat att de i princip kan ta fysisk kontroll över t ex mycket större områden än sina relativt begränsade förorter. T ex är Stockholms innerstad helt öppen för ett fysiskt övertagande".

    Det kommer - när jihadisterna vill göra ett avtryck. Och i vilken riktning ska stockholmarna försöka lämna staden? Vatten åt öster och väster, "förorten" åt söder och nordväst. Lär bli trångt på Norrtäljevägen.

    SvaraRadera
  35. Hej.

    @kristian3119:

    Intressant att se att det är fler som kommer till samma slutsats, men så har kineserna aldrig anammat den västerländska tankemodellen.

    Rent allmänt, om vi inte är villiga att använda enkla väl fungerande metoder (oavsett vilka principiella eller praktiska skälv vi anser väga tyngst), återstår att behålla den grad av önskad funktionalitet vi vill uppnå, och anpassa resursförbrukning och resurstyp så att denna matchar de metoder vi ideologiskt/värderingsmässigt kan tänka oss att tillgripa.

    [Givetvis utifrån vad vi önskar för resultat - de som vill ha öppna gränser och mångkultur jämfört med de som vill ha ett svenskt Sverige lär inte ha samma målbild.]

    Jag vänder mig mot returbiljett med ekonomisk bonus, om inte den finansieras med exproprierade medel från sådana som Gardell, Reinfeldt och liknande, vilket är lika sannolikt som att svensk polis skulle vara villig att tillgripa militärt stöd och tillämpa strid i bebyggelse för att återföra dessa stadsdelar till Sverige.

    Det mest sannolika är som alltid när den som sköter (folk)hemmet är en lat dj*vel: entropin vinner:

    "Förruttnelse hasta..." som Stagnelius inleder sin sorgligt passande dikt.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
  36. @ Rikard,

    "Jag vänder mig mot returbiljett med ekonomisk bonus, om inte den finansieras med exproprierade medel från sådana som Gardell, Reinfeldt och liknande, "

    Det är självfinansierande! Skickar vi hem dem, minskar kostnaderna drastiskt.

    Om vi tar det mest akuta, så är det de 350 tusen asylanterna som kom under reinfeldtpuckeln. Betala dem en halv miljon per skalle, så kostar det 175 miljarder. Samtidigt kan vi stänga Migverket och bara där sparar vi 60-70 miljarder per år. Sen tillkommer stora besparingar i övrigt. Så absolut max 2 år får för att få tillbaka pengarna. Sen är det ren vinst varje år efter det.

    Men självklart bör Gardell, Reinfeldt och många, många andra få alla sina tillgångar konfiskerade och en del av dem bör också straffas mycket hårdare än så.

    SvaraRadera

  37. Läsvärt om hur asylanter driver ut högkvalificerad arbetskraft:

    http://www.morpheusblogg.se/2017/01/03/ogonvittnesskildringar-fran-asylhaveriet/#more-2656

    SvaraRadera
  38. Anders Lindberg av alla börjar sätta citationstecken kring ordet berättelser och raljerar kring användandet.
    Anders är en kille som inte skäms för mycket.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/J8Vj6/usas-irakkrig-ar-ingen-bisak-svt

    SvaraRadera
  39. @ Utlandssvensk

    "Om vi tar det mest akuta, så är det de 350 tusen asylanterna som kom under reinfeldtpuckeln. Betala dem en halv miljon per skalle, så kostar det 175 miljarder. Samtidigt kan vi stänga Migverket och bara där sparar vi 60-70 miljarder per år. Sen tillkommer stora besparingar i övrigt. Så absolut max 2 år får för att få tillbaka pengarna. Sen är det ren vinst varje år efter det."

    Vinst och vinst...lägre kostnader åtminstone :-)

    Mvh
    Magnus Sjöström

    P.S. Ja, konfiskera gärna pengarna från de som aktivt lobbat för "allt åt alla"...det var ju de som ville ha kostnaderna.
    Eller?
    ;-)

    SvaraRadera
  40. "Draksådd
    Med draksådd menas utspridande av fördärvbringande åsikter eller läror, eller en handling som leder till ödesdigra följder. Begreppet härstammar från den forngrekiska sagan om Jason som sådde draktänder och ur sådden såg vapenklädda män uppstiga vilka ville förgöra honom."

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Draks%C3%A5dd

    http://schlaug.blogspot.nl/

    http://ledarsidorna.se/2017/01/det-stundar-ett-politiskt-blodbad-men-langt-fore-valet-2018/

    SvaraRadera
  41. Utlandssvensk:

    Läsvärt!

    Men ska man se något positivt från den alltmer kriminella miljön och ghettoiseringen av landet, är det att "bäst-i-klassen"-Sverige människor (Margot Wallström, Palmeiter, och andra torskar) faktiskt inte längre kan visa upp "det idylliska Sverige". De försöker ibland visa sin storhet och hur vackert, idylliskt Sverige är (ja, i deras bostadsområde) men blir då tillbakavisade av utländska politiker och journalister som hänvisar till brotts-, våldtäktsstatistik, ghettomiljöer och den torftiga svenska skolan.

    Britterna har t.ex. alltid sett upp till oss, hur vi lyckats med ett minska klyftor. Med invandringen från tredje världen, har klassklyftor ökat och det Sverige vi minns är väck. Det ser britterna och många svenskar. Andra tror att det bara är en "ansträngning", men det är ett normalläge.

    SvaraRadera
  42. Raketföretagen stoppar försäljningen av raketer och räddar så staten ur en prekär situation.
    Sedan är det bara att stoppa bilförsäljningen, t-banor, bussar, banker och butiker också.
    Torg behövs inte i fortsättningen och detsamma gäller för sjukhus.
    Raketforskarna Ygeman & Eliasson tillsammans med Sarnecki kan sedan visa att utvecklingen går åt rätt håll.
    Och att invandringen är fortsatt lönsam för dom som tjänar på den.

    SvaraRadera
  43. @ Magne,

    "Men ska man se något positivt från den alltmer kriminella miljön och ghettoiseringen av landet, är det att "bäst-i-klassen"-Sverige människor (Margot Wallström, Palmeiter, och andra torskar) faktiskt inte längre kan visa upp "det idylliska Sverige"."

    Jo, förvisso. Men den allmänna sunkigheten i det gamla Östblocket hindrade inte ledarna där från att fortsätta att hävda att det var paradis på jorden. Jag var i DDR innan muren föll och man hade i princip zoner man kunde visa upp. I en stad var huvudgatan jättefin, men sen var det otroligt sunkigt överallt annars. Det var för att visa upp. Löjligt, kanske vi tänker nu. Men uteslut inte att 7K kommer att göra något liknande. Sättet man presenterar statistik om t.ex brottslighet påminner redan en hel del om hur det var i gamla DDR och det är i princip samma sak, dvs. skönmålning.

    SvaraRadera
  44. Det börjar så sakta gå upp ett ljus för MSM-folket.
    "För vi ska veta detta: Sverigedemokraterna blir största parti om inte Moderaterna lägger i warpspeed."

    http://www.svd.se/blir-sd-storsta-parti-2018

    SvaraRadera
  45. Ett kommunalråd i Malmö vill förbjuda fyrverkeri. Varför vill han inte att samhället tar hand om buset? Skall vanligt folk förhindras att skjuta nyårsraketer bara för att samhället låter buset härja fritt?

    SvaraRadera
  46. Det är lätt att skriva "dra in bidragen". Men de som skriver så glömmer att bidragen försörjer många som administrerar bidragen, exempelvis på våra socialkontor, hos försäkringskassan eller migrationsverket. Likaså försörjer bidragen många som arbetar på våra förvaltningsdomstolar som ser efter att bidragshanteringen följer lagen samt alla de advokater som försörjs av att hjälpa de som anser sig fått för lite i bidrag.
    Det är många som inte själva får bidrag som är beroende av bidrag.

    SvaraRadera

Håll en saklig ton. Personangrepp och inlägg ej relevanta för ämnet godkänns ej.