tisdag 22 mars 2016

Kriget har kommit till Europa



London. Madrid. Paris. Bryssel. Antalet europeiska storstäder som drabbats av den islamistiska terrorn växer.

Det som skedde på Bryssels flygplats Zaventem och i tunnelbanan i morse skakar inte bara Belgien utan hela EU. Attackerna genomfördes i EU:s nav.

Det attackerna i samtliga ovanstående städer har visat är inte bara terrorns vidriga tryne, där slakt av helt oskyldiga civila är både medel och mål, utan också att vi aldrig kan skydda oss mot denna sorts blinda terror.

Inrikesminister Anders Ygeman anser att Sverige är "väldigt väl rustat" mot terrordåd (är det månne Mona-telefonen han tänker på?). Men han uttryckte i dag även önskemål att få bland annat PNR (flygpassagerarregistret) på plats så snart som möjligt som ett led i terrorbekämpningen.

Ingen kan säga hur ett sådant register hade kunnat förhindra dagens attacker i Bryssel. Men det är så här det kommer låta nu. Ju fler terrordåd som sker, desto mer vatten får övervakningsförespråkarna på sin kvarn. Ju fler och värre dåd som inträffar, desto mer ökar acceptansen för ingrepp i vår personliga integritet i terrorkampens namn.

Ett problem med utbyggd massövervakning är att den ger en falsk trygghet. Ingen övervakning kan förhindra terrordåd på tätbefolkade offentliga platser som tunnelbanestationer. Den sorts övervakning som skulle krävas för att förhindra terrorattacker på tågstationer eller flygplatser är helt enkelt inte acceptabel eftersom den skulle kräva alltför genomgripande intrång i våra liv. Och trots detta skulle vi ändå inte kunna garantera att attacker inte sker.

Den islamistiska terrorn måste utplånas. Om detta är många (men inte alla) överens. Men hur det ska ske är en desto svårare fråga. EU behöver agera gemensamt, men varje land måste även se om sitt eget hus.

Sverige har under lång tid varit på tok för naivt i de här frågorna. Jihadister har jämförts med frivilliga i finska vinterkriget. I både Örebro och Stockholm har modeller utarbetats för att integrera återvändande IS-krigare i samhället. Aningslösheten i de resonemang som förts är häpnadsväckande.

Detta duger inte längre. Det krävs att hela samhället - kommunpolitiker, skolor, kyrkor och imamer - unisont står upp och medger att det finns ett problem med radikalisering i Sverige och att dessa värderingar måste bekämpas. Beröringsskräcken med frågan och rädslan för att bli anklagad för islamofobi måste upphöra.

Det är tungt att medge att terrorismen har vunnit ännu en seger. Ty en sak kan vi konstatera efter attackerna bara det senaste året: kriget har definitivt kommit till Europa.

37 kommentarer:

  1. Vad får dig att tro att imamer kommer att stå upp emot och medge att det finns radikalisering i Sverige? Det är ju oftast just imamerna som står för radikaliseringen, det vill säga de lär ut vad som står i koranen och om Muhammeds göranden.

    Liberala imamer finns i princip inte.

    SvaraRadera
  2. "Till sist en blick på Sverige. Kan självmordsbombare massdöda oskyldiga kvinnor och män på Arlanda? Ja, de kan de sannolikt. Ingenting vägande talar emot det.

    Men enligt regeringens samordnare mot våldsbejakande extremism, Mona Sahlin, ska man komma håg att de mord som utförts av extremister under de senaste tjugo åren har utförts av högerextremister, inte av jihadister. En gnutta hopp denna tunga dag."

    Aftonbladets tungviktare Lena Mellin

    SvaraRadera
  3. Fanns det inte namn på 20 tusen IS terrorister,bara att plocka in,inte som den man från Märsta som trots kriminalitet inte utvisades,nu lever han med sina undersköna kvinnor i paradiset.

    SvaraRadera
  4. "[K]riget har definitivt kommit till Europa."

    Det importerade kriget menar du? För det är som utanförskapet, importerat. Dessa jihadister bor ju i Molenbeek, Bergsjön (Göteborg), Luton och liknande platser i Europa. Det är Europas egna medborgare som för kriget mot oss. Medborgare som blivit importerade för att få "rädda världen människor" att känna sig bättre.

    Taimor Abdulwahab, svensk-irakisk självmordsbombare, var importerad, uppväxt i Tranås och radikaliserad i Luton. Det här är ett inbyggt problem i Sverige, och i Europa, som vi definitivt kommer ha 30 år framåt.

    Magne

    SvaraRadera
  5. Det viktiga är att vi alla förstår att detta INTE HAR NÅGOT med Islam att göra!

    SvaraRadera
  6. Det är viktigt att vi alla förstår hur viktigt Mona Sahlins jobb är!
    Hon har själv sagt det!

    SvaraRadera

  7. "Den islamistiska terrorn måste utplånas. Om detta är många (men inte alla) överens. Men hur det ska ske är en desto svårare fråga."

    Det är absolut ingen svår fråga, men den har ett, för många, väldigt jobbigt svar. Det går nämligen endast att bli av med terrorn om man helt blir av med Islam. Alla som har läst på om saken vet rimligen detta, åtminstone innerst inne.

    Om man vill uppnå detta finns det i grunden två vägar: deporteringar eller tvångsmässig sekularisering. Det senare har ingen lyckats med, trots många försök. Möjligen kan även hård segregering, i praktiken delning av länder, fungera.

    Vidare är det helt självklart att terrorn endast kommer att öka i omfattning, i takt med den muslimska befolkningens högre andel av befolkningen, så länge inget görs. Till slut hamnar man då sannolikt i den historiskt vanligaste metoden att undvika terror från muslimer, nämligen att man underkastar sig. Vilket är vad ordet islam betyder.

    SvaraRadera
  8. Det behövs ett flerårigt undantagstillstånd, totalstopp för asylinvandring, och massiva repatrieringar inom hela EU. Annars är det tack och godnatt. Förmodligen är det redan försent. ISIS terrorceller finns överallt. De har etablerat en armé på europeisk mark. Tyvärr kommer mycket oskyldigt blod att flytta innan media och politiker begriper vad de gjort mot Europas befolkning. Skadan är irreversibel, och juridiskt ansvar måste utkrävas från de ansvariga!

    SvaraRadera
  9. ett litet tips till inrikesminister Ynkeman , han kan glömma imamernas samarbete i dessa frågor.

    SvaraRadera

  10. " ISIS terrorceller finns överallt. De har etablerat en armé på europeisk mark."

    En armé? De som strider i Syrien och Irak är rimligen en armé. I slutet av 2014 gällde för denna:

    "The terror group that calls itself the Islamic State "can muster between 20,000 and 31,500 fighters across Iraq and Syria," a CIA spokesman told CNN on Thursday."

    http://edition.cnn.com/2014/09/11/world/meast/isis-syria-iraq/index.html

    Så låt oss säga 25.000 man. Enbart Sverige tog de senast 2 åren emot 10 gånger så många asylsökande, av vilka en stor del är exakt den typ av människor som strider för ISIS.

    SvaraRadera
  11. Men glöm inte att öppenheten är viktigast och att vi ska leva precis som vanligt, samt ta hit muslimer i mängder.

    Men, vi måste nu vara försiktiga med vad vi säger om islam så ingenting som "inte har att göra med islam" sker...

    Om moderata muslimer applicerade 'tanke' och inte 'tro' i deras kritik av islam, skulle de snabbt upptäcka att de inte är muslimer, då Koranen tydligt instruerar de som kallar sig 'muslimer' att döda alla icke-muslimer, underkuva kvinnor och att sprida sin ideologi genom terror och skräck.

    Islam definieras av 'tro och övertygelse', vilket i 2000-talet är raka motsatsen till 'fakta och logiskt tänkande', dessa två förhållningssätt är totalt inkompatibla.

    Om muslimer funderade över vilka de var genom att använda 'fakta och logiskt tänkande', skulle de inse att de inte finns. Att inte fundera och reflektera över vad din religion instruerar dig att göra i dess namn är inte moderat, det är förnekelse.

    SvaraRadera
  12. Hej.

    Övervakning pytt. Åk ner till Israel och studera, är mitt råd till svensk polis och militär. Där kan ni lära er vad som krävs för att säkra strategiska punkter.

    Till den som till till äventyrs tror att dialog och eftergifter är vägen till framgång: om du har något som jag vill ha, och du inte är beredd att slåss; varför skall jag sluta ta det jag vill ha ifrån dig? Så enkelt är det.

    Till den som tror på fredliga ickevåldslösningar av modellen 'vi måste skapa fred i Irak och Syrien': hur då? Låt säga att en USA/EU-koalitions-expedition om 150 000 man, tiotusentals pansarfordon, artilleri och all annan materiel invaderar Syrien och Irak. Det enda som då uppnås är att ena alla stridande grupper mot 'korsfararna', utom just den grupp av mördare vi väljer att stötta. Alternativet är Alexanders, Julius Cesars, Timur Lenks och andra erövrares: underkasta er och lyd, eller decimeras om och om igen. Låter någondera alternativet särskilt önskvärt?

    En bättre långsiktig lösning är att jaga ut så gott som all muslimer ur Europa, samt att göra Europa så oberoende som möjligt av handel och produkter från MENA, tills regionen själv löst sina konflikter på det ena eller det andra sättet. Ungefär lika sannolikt och trovärdigt som ovanstående stycke.

    Som en lärare sade till mig (och resten av klassen) en gång i tiden: lite kunskap är mycket farligt. Det beskriver väl våra beslutsfattare.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    SvaraRadera
  13. Gång på gång rapporterar journalisterna och hävdar att gärningsmännen alternativt offren är kända av polisen sedan tidigare.Som om det vore en seger i sig på något förunderligt vis.Som om det visar att vi är på rätt spår.

    SvaraRadera
  14. Gång på gång rapporterar journalisterna och hävdar att gärningsmännen alternativt offren är kända av polisen sedan tidigare.Som om det vore en seger i sig på något förunderligt vis. Som om det visar att vi är på rätt spår.

    Egentligen är det ju värre.

    SvaraRadera

  15. "Vidare är det helt självklart att terrorn endast kommer att öka i omfattning, i takt med den muslimska befolkningens högre andel av befolkningen, så länge inget görs. Till slut hamnar man då sannolikt i den historiskt vanligaste metoden att undvika terror från muslimer, nämligen att man underkastar sig. Vilket är vad ordet islam betyder."

    Ja, så är då lösningen? Mitt förslag är massiva deportationer, vi kan inte acceptera detta krig mot våra befolkningar på hemmaplan längre. Det kommer givetvis aldrig att ske.

    I all min bedrövelse, ilska och besvikelse får jag tankar på vad som skulle hända om vi börjar ge igen med samma mynt. Öga för öga. En flygplats i Bryssel mor en i Saudi, en sysngoga mot en moské osv osv. Vi kan inte underkasta oss. Vi måste börja försvara oss.

    /Opie

    SvaraRadera
  16. Opie,

    "Ja, så är då lösningen? Mitt förslag är massiva deportationer"

    Jo, jag delar den bedömningen. Sen anser jag även, av flera skäl, att man bör betala dem för att åka hem. Vi har haft en del längre debatter här kring detta så jag sammanfattar bara med att det är, enligt mig, både det mest genomförbara och det mest etiska att göra. Självklart måste då även gränsen slutas hermetisk mot nya lycksökare, men detta är väldigt lätt och billigt, om vi bara vill.

    Sen är det lite roligt att det nu är många som börjar inse att deportationer är enda lösningen om vi ska överleva som västland. Det ger ett visst hopp. Fast i grunden är det nog fortfarande så att det blir omöjligt att få stöd för en sådan lösning innan det blir för sent. Det är heller inte kostnaden som avskräcker, utan istället det faktum att man måste erkänna att man har haft 100% fel om något som starkt påminner om en religiös övertygelse. Det kan jämföras med att ta sig ur en sekt. Att blunda och skicka räkningen till barnbarnen är oändligt mycket lättare.

    Betänk också att det enda som sjuklövern hittills har gjort är att erkänna att det finns praktiska begränsningar vad gäller mottagningssystemet. Man har absolut INTE erkänt att att MENA invandring är fundamentalt skadligt för landet. Det finns fortfarande fullt med fantasier om att man ska kunna "integrera" och att det ska bli "långsiktiga vinster", etc, etc.

    Så om det tog 25 år att erkänna det som varje någorlunda nykter 5 åring borde inse, dvs att det finns en gräns för hur många man kan ta emot per år, hur lång tid tar det då inte att få dem att erkänna att HELA mångkulturtänkandet är en sjuk fantasi? Troligen går det inte, utan ALLA de befintliga makthavarna måste bort från allt inflytande innan en sådan omprövning kan ske.

    Dessutom inser säkert de befintliga sjuklöver politikerna att det är förenat med uppenbara och stora personliga risker att erkänna sitt misslyckande eller tappa makten. Om alla konsekvenser av massinvandringen kommer upp på bordet lär de minst förlora alla pensioner och risken är påtaglig för betydligt allvarligare konsekvenser. Så från deras perspektiv är det rationellt att hålla fast vid mångkulturens välsignelse samt att tillse att de inte förlorar makten. Pga. detta tror jag att man är klassiskt svenskt "naiv" om man förväntar sig ett öppet och fritt val 2018. Det kommer inte att ske.

    SvaraRadera
  17. Jag tycker alla här borde lyssna på D. Trumps förklaringar som i allmänhet handlar om invandrares desintegrering i Europa och i synnerhet i städerna Paris och Bryssel: http://www.foxnews.com/politics/2016/03/23/belgian-bloodbath-shakes-up-campaign-as-trump-is-first-to-call-morning-shows.html. Han kommenterar i samband med detta terroristaktionerna i Paris och nu i Bryssel.

    Magne

    SvaraRadera
  18. Ja Herre min Gud!
    På Aftonbladet är man extatiska.
    SD rasar och väljarna flyr till S och M.
    SD hade monopol på invandringsfrågan förr men har nu konkurrensutsatts enligt Lena Mellin.Det är dramatiska förändringar vi ser men man ska komma ihåg att ingenting har egentligen hänt.Blocken är lika stora och SD är vågmästare slår Lena Mellin fast.
    2%.
    Flyr.
    Monopol.
    Vad är det för fel på media?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22496443.ab

    SvaraRadera
  19. SvD är faktiskt lika extatiska dom och har tillgång till Aftonbladets undersökning dom med.
    Vad vi kan konstatera är att 0.02 x 2  064 = 41.28 personer flytt från SD till S & M i en opinionsundersökning gjord av Aftonbladet.
    Att dom gjort det är en "dramatisk förändring" men inte lika dramatisk som den svetsarn och talrören gjort väl?
    Eller krävs det helt andra ord för att beskriva den "förändringen"?
    Kan man låna av Reinfeldt?
    Lena Mellin får vara glad åt det lilla nu för tiden.Det var hon igår med eftersom Mona Sahlin sagt att man ska komma ihåg att attacker i Sverige utförts av högerextremister.
    Det är nog inte så lätt att vara Lena Mellin i en tid när Lena Mellin väger lika lätt som Mona Sahlin..

    SvaraRadera
  20. Utlandssvensk - Jag håller inte med om att de som deporteras skall erhålla ngn typ av ersättning. Rimligen borde det vara tvärtom då de redan genom sin vistelse här har dränerat oss på tillgångar utan att ha bidragit med ngt. Möjligen jag tänka mig några tusenlappar för att klara de första veckornas förnödenheter.

    Nej, det finns idag ingen som helst vilja till återflyttning, men när menar du att fet är försent? När mena-folket är i majoritet? Dagens politiker som investerat hela sin trovärdighet i denna fråga kommer aldrig ändra sig, visst, men de är snart utbytta om det fortsätter i denna takt.

    Lägg till några terrordåd på svensk mark med hundratals döda i kombination med ytterligare 500 000 ockupanter med allt vad det innebär i form av småskalig vardagsterror så är vi snart redo för koncentrationläger och repatriering.

    /Opie

    SvaraRadera
  21. @ Opie,

    "Jag håller inte med om att de som deporteras skall erhålla ngn typ av ersättning."

    Ok, det verkar även vara en majoritetsinställning bland de som vill se deportationer. Nu orkar jag inte dra hela argumentationen en gång till om varför jag tycker att detta är ett misstag. Men den enskilt viktigaste faktorn är att jag fundamentalt inte anser att migranterna har gjort något fel, utan att all skuld ligger på oss själva.

    Vidare finner jag det, minst sagt, stötande att många som har röstat och/eller argumenterat för massinvandring och mångkultur nu bara vill med våld slänga ut de som har lockats hit. Jag påstår inte att du tillhör den kategorin, men det finns en del sådana figurer. Slutligen tycker jag att du ska fundera över de praktiska effekterna av att, utan fungerande polis och militär, försöka sig på storskaliga tvångsavvisningar utan ersättning.

    "men när menar du att det är försent? När mena-folket är i majoritet?"

    Tja du, det är väl inte helt lätt att exakt sätta fingret på när det är försent. I princip är det vid den tidpunkten där de etniska svenskarna inte längre kan vinna i en öppen konflikt med migrantgrupperna. Möjligen är vi redan där och troligen är vi definitivt där när svenskarna är i minoritet bland gruppen vapenföra män. Jag är personligen väldigt tveksam till att dagens svenskar skulle klara av att göra det som krävs i en väpnad konflikt med en motståndare som strider med samma metoder som ISIS, även om de hade numerärt överläge. Fast omöjligt är det inte.

    SvaraRadera
  22. @ Opie,

    Ett tillägg:

    Jag kollade nyligen på SCB hur det ser ut i gruppen 5-14 år. Om man definierar svenskar som någon som är född i Sverige med två föräldrar som också är det, är vi redan nu, eller senast nästa år, i minoritet i Stockholm, Malmö och Göteborg. För hela landet ligger andelen svenskar kring 2/3 i den åldersgruppen för 2015.

    Men då måste man betänka att:

    1. Inflödet från 2014-2015 och anhöriginvandringen de närmaste åren lär dra ner andelen svenskar ytterligare.
    2. Nativiteten är helt hysteriskt mycket högre för en del invandrargrupper än för de etniska svenskarna.
    3. Immigranterna har en MYCKET högre andel män.
    4. Även av de som vi nu har definierat som svenskar finns det en andel som inte är det kulturellt. T.ex började Somalier att komma redan i slutet av 80-talet och de tenderar att föda många barn i unga år, så en del av de barn som föds nu har två somaliska föräldrar som båda är födda i Sverige.


    SvaraRadera
  23. Ursäkta, jag bara måste tipsa om dagens bästa underhållning!

    Johan Norberg i Metro:

    http://www.metro.se/kolumner/johan-norberg-is-vill-splittra-oss-ga-inte-i-deras-falla/EVHpcw!vhhMHoRFKek0k/

    Kortfattat kan man säga att hans lösning är att fortsätta som förut och att terrorister uppstår pga. åtgärder som inget land ännu har vidtagit!

    SvaraRadera
  24. Utlandssvensk - Jag förstår hur du tänker ang skuldfrågan. Dock är det inte folket i det här fallet som bär skulden utan etablissemanget. Vi, folket, har redan bidragit med miljarder av våra konfiskerade tillgångar. Nu anar jag att ditt motargument är det vanliga om de 87% som röstade för fortsatt massinvandring. Jag orkar inte heller dra alla argument igen men för att kunna ta ställning i en sakfråga behöver alla fakta vara på bordet vilket inte varit fallet under decennier. Folket är fört bakom ljuset och utsatt för massiv propaganda och rena lögner.

    Nej, jag har aldrig förespråkat mångkultur eller massinvandring. Dock tycker jag det är helt ok att ändra ståndpunkt allt efter som människor inser vad som håller på att hända. Bättre sent än aldrig. Sen behöver vi givetvis bygga upp både polis och militär innan någon typ av återflyttning kan komma ifråga.

    Jag delar inte din pessimism ang demografins effekter på en ev konflikt. Det är väl klart att det i detta fall inte bara handlar om numerärer. Det är ju inte medeltida slag som kommer utkämpas. En vältränad militär och polis är givetvis hundrafalt mer effektiv än ett gäng menaiter med smuggelvapen från Balkan. Sen finns det 900 000 jägare i landet, jag vet att folk brukar förlöjliga detta, men jag tror att där finns en klar potential.

    /Opie

    SvaraRadera
  25. Anonyms inlägg: ”Det viktiga är att vi alla förstår att detta INTE HAR NÅGOT med Islam att göra!”…

    Jaså, det är därför gärningsmännen skriker ” Allahu akbar” och Dash/IS hänvisar och rättfärdigar terrordådet med hänvisning till koranen!
    Det är precis den inställningen och självförnekelsen som gör att det bara är att vänta till nästa terrordåd där oskyldiga människor slaktas och massakreras istället för att ta tag i grundproblemet.
    /LL

    SvaraRadera
  26. ”Men enligt regeringens samordnare mot våldsbejakande extremism, Mona Sahlin, ska man komma håg att de mord som utförts av extremister under de senaste tjugo åren har utförts av högerextremister, inte av jihadister. En gnutta hopp denna tunga dag."
    Det är märkligt att dessa högerextremister (enligt Mona Salin) genomgående skriker ”Allahu akbar” (https://sv.wikipedia.org/wiki/Takb%C4%ABr) innan det avlossar sina bomber och AK-47-or…
    /LL

    SvaraRadera
  27. @ Opie,

    "Dock är det inte folket i det här fallet som bär skulden utan etablissemanget."

    Tja, jag är inte helt med på det, men absolut anser jag att ansvaret kan graderas och att t.ex sjuklöverpolitiker och media har mycket större ansvar än vanliga väljare, samt att även inom grupperna finns det meningsfulla skillnader.

    Vidare kan man, om vi nu ändå ska drömma, tänka sig att en meningsfull andel av ett omfattande repatrieringsprogram av det slag jag förordar skulle kunna finansieras med konfiskeringar av tillgångar från aktörer med ganska direkt koppling till eländet. Tidningarna och TV kanalerna i Sverige är värda meningsfulla mängder pengar, vissa partier har betydande tillgångar, osv. Vidare har aktörer som t.ex svenska kyrkan och en del fackförbund varit starkt pådrivande och de har gott om pengar.

    Men även helt utan konfiskeringar eller liknande skulle ett repatrieringsprogram med höga ersättningar lätt vara självfinansierande. Bara att stänga Migverket och alla förläggningar spar 60-70 miljarder om året. Det mest akuta bör vara att få ut de 350.000 asylanter som har kommit de senaste 4 åren. Om vi uppnår detta lär det vara ytterligare påtagliga besparingar, så totalt pratar vi nog, lågt räknat, 100 miljarder per år. Så även om vi betalar 1 miljon per migrant är det fullfinansierat på 3-4 år. Och sen skulle ALLT fungera oändligt mycket bättre och skatteintäkterna troligen öka. Alternativt kan skatterna sen sänkas.

    Därefter kan man i lugn och ro arbeta på att repatriera resten av de som har kommit de senaste 30 åren och utifrån rimliga kriterier inte kan eller vill assimileras. Samt självklart ställa de ansvarig för haveriet och försöket till folkmord på svenskarna till svars.

    Sen vaknade jag ur drömmen......

    SvaraRadera
  28. Aftonbladets Lena Mellin meddelar att 77% av SD:s väljare tror att raset bara är tillfälligt.Alltså 77% av de som finns kvar efter raset på 2%.Lena Mellin tycker att det är till att ha tuppkam nu så här efter raset.Lena Mellin berättar dock inte om sitt eget parti som brukade ligga på uppåt 50% och numera våndas kring 20-25, lite högre, helt oväntat, i Aftonbladets egna opinionsundersökningar.
    En halvering.Ett ras.
    Lena Mellins hönskam kan bara mäta sig med Stefan Löfvens när han talar i FOLKETS NAMN.En släng av svårartad hybris som inte botas med antibiotika.
    S behöver ju numera lilla MP:s bistånd för att få ihop till en minoritetsregering.
    Lilla MP som bara blir mindre och mindre för varje dag som går.
    Men Lena Mellin trivs bra med sin hönskam.För om hon inte satt och fabulerade på Aftonbladet var skulle hon sitta då egentligen?

    SvaraRadera
  29. @Opie 23 mars 2016 12:58

    KZL kommer säkert också tids nog, när läget så kräver.

    SvaraRadera
  30. KZL = Killzone: Liberation (gaming)

    /LL

    SvaraRadera
  31. @ Opie,

    KZL är den tyska förkortningen av den typen av läger som du pratade om ovan. Det är, minst sagt, en stark term och om man dessutom skriver den på tyska blir betydelsen i praktiken "förintelseläger".

    Det är, enligt mig, sällsynt olämpligt att skoja om detta.

    Läger för asylanter finns det på olika platser och Australien är väl det land som har gått längst med detta. Men det finns NOLL skäl att blanda in termer av typen KZL, om det är sådana läger man vill debattera.

    SvaraRadera
  32. Det går bra nu!
    Polen hoppar av.
    Vad ska Merkel säga nu?
    Och Mästerförhandlaren sen då?
    Friddo?
    Rompan?
    För nu börjar det verkligen likna skit med EU:s överenskommelser!


    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3506450/Poland-abandons-agreement-EU-7-000-migrants-Brussels-suicide-bombings.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490

    SvaraRadera
  33. Angående diskussionen om deportationer. Glöm inte att vi har en inre fiende också: alla socialister och liberaler som hatar svenskar. Hur blir vi av med "det goda hatet"? Går det över huvud taget att bli av med denna avgrundsklyfta som skär rakt genom samhället?

    SvaraRadera
  34. Man konstaterar att en del av massmördarna i Europa är "flyktingar" - MEN - då skriker vänstern att "Hallåe, de här killarna var faktiskt 4:e(FJÄRDE!) generationen 'belgare'!"

    Jag är inte utrustad att hantera sådant vansinne.

    Det muslimska problemet försvinner när muslimerna gör det.

    Vi har all moralisk rätt att deportera dem som de fiender de bevisligen är.
    Det är dessutom vår moraliska plikt mot tidigare och kommande generationer att göra allt vi kan för att lämna landet friskare än vi ärvde det.

    SvaraRadera
  35. Det här är en osmaklig video, men jag tror att den är viktig. Det är en mashup av en PR-film för Bryssel och videoupptagningar från händelseförloppet:

    https://www.youtube.com/watch?v=dljdqmdTFqs

    Den belyser väl vilken otrolig kognitiv dissonans folk tvingas leva med.

    SvaraRadera
  36. EU-ländernas reaktioner efter terrorattackerna enligt DN.
    Om man tittar på tillhörande karta krymper EU visst just nu.
    Eller om kartan bara rymmer länder som DN godkänner som EU-medlemmar?
    Polen har man i varje fall glömt...eller givit icke godkänt....
    Det måste vara glömt eftersom DN aldrig mörkar?


    http://www.dn.se/nyheter/varlden/eu-landernas-reaktioner-efter-terrorattackerna/

    SvaraRadera

Håll en saklig ton. Personangrepp och inlägg ej relevanta för ämnet godkänns ej.