Alliansledarna verkar ense om att regeringen inte har lyckats kommunicera sitt budskap och att det krävs bättring här. Bra saker har ju gjorts, men många känner inte till det. Maud Olofsson har nämnt exemplet om företagare som hör av sig och klagar över saker som alliansen redan avskaffat. Dessutom påverkas människor väldigt lätt av stämningar i samhället. Det har sedan valsegern varit en negativ pressbild av alliansen. Först fackets protester mot lägre a-kassa. Sedan har det bara rullat på med pålitligt negativa opinionsundersökningar. Alliansen har inte fått någon positiv händelse att rida på utan har tvingats arbeta i ständig motvind – trots att ekonomin går strålande, trots att arbetslösheten sjunker stadigt och trots att de bara genomfört precis de saker de utlovade i valet. Ingen har ”lurats”, vad än socialdemokraterna säger.
Kommunikation är nyckelordet för de kommande åren. Fortsatta skattesänkningar, ökad valfrihet och kommunikation.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Håll en saklig ton. Personangrepp och inlägg ej relevanta för ämnet godkänns ej.