tag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post5951821708234721508..comments2023-10-17T15:34:52.789+02:00Comments on Motpol 对立: Anpassning till värdegrundenHans Li Engnell http://www.blogger.com/profile/11350955805562225826noreply@blogger.comBlogger34125tag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-88948755922415118602016-11-08T17:55:48.019+01:002016-11-08T17:55:48.019+01:00@ Magne
Du har en poäng med trollröstning på Fi, ...@ Magne<br /><br />Du har en poäng med trollröstning på Fi, men det hade varit bättre att göra det 2010 eller 2014. Har vi verkligen tid med sådant finlir för åren 2018-2022? Även utan ökat Fi-inflytande kommer läget 2022 att vara katastrofalt dåligt.<br /><br /><b>Idé om portal ("grundkurs i regimkritik")</b><br /><br />Borde man inte försöka väcka Sovande Svensson på riktigt i stället? Jag har tidigare i olika sammanhang föreslagit något slags informationsportal som samlar olika typer av regimkritik på ett pedagogiskt sätt.<br /><br />Som det är nu så drar jag mig för att försöka skapa opinion. Har man sagt A, så måste man få chansen att säga B, C, D och gärna E också. Problemet är att man sällan har chansen att någon lyssnar tillräckligt länge. Var börjar man egentligen? Det är en enda stor härva och drar man i en tråd så sitter den fast i andra trådar. Det går inte att isolera problemet bara till asylinvandring, även om det är ett av de tydligaste uttrycken för politikens misslyckande. <b>Vi har problem inom i stort sett varje sektor i samhället.</b> Vi har ett politiskt etablissemang som totalt har tappat greppet om utvecklingen och som i stället ägnar sig åt meningslösa symbolfrågor och åt propaganda för att dölja verkliga förhållanden. Men hur f-n förklarar man något sådant för någon som knarkar på Aftonbladet och DN? De befinner sig i Matrix och vet inte att de gör det.<br /><br />De allra flesta har inte tid att läsa på i olika frågor. Vi som läser Engnells blog och diskuterar tillhör en liten påläst minoritet. För att bli påläst måste man ha intresse och tålamod och framför allt tid. Och som jag ofta säger till folk så måste man inte hämta sin kunskap från Avpixlat. Det räcker faktiskt till och med långt att utöka sin läsning av MSM-tidningar med t.ex. DI och regionala tidningar samt med utländsk MSM. Alternativa media kan man utnyttja som källa till tips. Eftersom alternativa media alltid anger källor (som ofta är MSM, t.ex. lokaltidning) kan man själv gå till källan om man inte litar på referatet. Om man t.ex. läser i en blog om den kommunalt bekostade kampanjen med värdegrundsklistermärken i Karlstad som alla skulle sätta på sina dörrar och brevlådor så kan man ju själv googla för att ta reda på vad det handlar om. Men allt detta tar tid och kräver källkritiskt tänkande. Således är det inte var mans (hens?) kopp te. Det är enklare att få färdiga "nyheter" serverade i Aftonbladets app.<br /><br />Om det funnes en portal, ett slags "grundkurs i regimkritik", så kunde man hänvisa folk dit. Det skulle vara enklare än att försöka uppmana någon att läsa t.ex. Engnell, Erixon, Ledarsidorna, Det Goda Samhället samt en rad utländska media beroende på språkkunskaper, för det är tidskrävande att lägga pussel. Portalen skulle alltså vara samma idé som den där sidan om myter om invandringen som Ullenhag startade - fast tvärtom!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-21238930959655040922016-11-08T17:30:20.413+01:002016-11-08T17:30:20.413+01:00Sovande Svenne är ett stort problem för demokratin...Sovande Svenne är ett stort problem för demokratin. Demokrati förutsätter intresserade och insatta medborgare. Många av de dumheter som försiggår (Reinfeldts uttalanden, drevet mot Grand Hotel, brunråttor och mycket mer) når aldrig fram till Sovande Svenne. Och när bara en liten del av dumheterna når fram är det lättare att vifta bort som undantagsfall.<br /><br />Nu för tiden är det en plåga att diskutera politik med folk i umgängeskretsen. Jag suckar tungt inombords när någon vill prata politik. Jag menar, vad är poängen när de "åsikter" som möts i själva verket är inlärda fraser från DN:s och AB:s ledarsidor? När jag påtalar problemet med "det goda hatet" tittar folk fånigt på mig. "Det goda hatet", vad skulle det kunna vara för något? När jag då berättar till exempel hur Expressen hängde ut vanliga Svenne Svensson med porträtt i tidningen på grund av att de kritiserat invandring eller feminism på nätet så möts det av stora förvånade ögon. Trots att de är trogna tabloidpressen likt alkoholisten sin flaska går uppenbarligen en sådan mobbningskampanj dem förbi. Kommentar? "Ja, det var ju inte bra." Nä, det var det väl inte. Fortsätter man då stödja tidningen genom att läsa den? Självklart!<br /><br />Diktaturöverenskommelsen 2014 borde i sig göra de sex partier som ingick den omöjliga att rösta på. Men när väl valet 2018 kommer har Sovande Svenne glömt DÖ sedan länge - om han ens förstod den från början. Jag är en så kallad klassresenär, som kommer från ett arbetarhem med dålig bildning och på egen hand (utan stöd hemifrån) har studerat på universitet och som den förste någonsin i släkten arbetat i intellektuella yrken. Föräldrarna är ytterst okunniga i politik. Härom året trodde pappa att Moderaterna (hans stora fiende) är ett försvarsvänligt parti. När jag upplyste honom om det verkliga förhållandet blev han oerhört förvånad. Hans insikt i svensk politik är aktuell till omkring 1990 och därefter fragmentarisk. Mamma är uttalat ointresserad av politik, men jag ville ändå informera henne om Diktaturöverenskommelsen. Men för att förstå vad som är fel med DÖ måste man ju veta hur riksdagen är tänkt att fungera egentligen och jag insåg att hon inte visste det. Så då fick jag börja med att förklara parlamentarismen för henne. När jag hunnit halvvägs med det inflikade hon: "Vill du inte se pelargonerna på balkongen?" Kapitulation: "Jo, vi går och tittar på pelargonerna."<br /><br />För en del människor är det helt egalt hur samhället ser ut. Helt egalt.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-12347894738392211932016-11-08T12:52:36.392+01:002016-11-08T12:52:36.392+01:00"Problem a) blir väl att få någon att samordn..."Problem a) blir väl att få någon att samordna så att de kommer över 4%."<br /><br /><br />Jag är uppriktigt intresserad av att göra a) samordna så att F! kommer över 4 %-spärren. Ligger de och väger på riksdagsspärren kan t.o.m. 20 000-30 000 trollröstare få in dem i riksdagen. Men vem är rätt man eller kvinna att kontakta för att lägga detta projekt? Många är också besvikna på SD för de lägger sig platt inför makteliten för att fiska röster... lika besvikna väljare finns ju hos Moderaterna också, och SD får absolut inte heller inflytande 2018, så vad kan man rösta på om inte trolla lite?<br /><br />Jag skulle gärna få Göran Eriksson på SvD att påtala detta med trollröst på F!. Han brukar ju analysera vad olika röstsituationer kan leda till och hur man ska få mest ut av sin röst. Skulle han lägga ett robocall på att rösta på F! skulle det ge genomslag, men en person som har ett antal tusen läsare och lyssnare som Li Engnell eller någon från Det goda samhället (https://detgodasamhallet.com/) skulle också få genomslag.<br /><br />Jag har inte läsarskaran eller följare som krävs för det. Varken på Twitter, bloggar eller dylikt. Men valet är ju 2018, så man får väl se vad som kan hända.Magnenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-33400015298870960802016-11-08T12:13:53.543+01:002016-11-08T12:13:53.543+01:00Det här med trollröst på F! var det roligaste jag ...Det här med trollröst på F! var det roligaste jag läst på länge, och samtidigt något som kan ge resultat på lång sikt. Det enda som vore mer effektivt är väl om det fanns ett riktigt islamistparti. <br /><br />Problem a) blir väl att få någon att samordna så att de kommer över 4%.<br />problem b) blir att se till att de inte får alltför mycket över 4%.<br /><br />Omkring 2020 kanske BF har slutat föröka sig medelst delning. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-64049066984358688782016-11-08T12:01:10.167+01:002016-11-08T12:01:10.167+01:00Off topic, sorry, men stämmer detta verkligen? Vad...Off topic, sorry, men stämmer detta verkligen? Vad pysslar socialisterna med egentligen? http://cornucopia.cornubot.se/2016/11/breaking-massivt-skatt-for.html?m=1 Visserligen ser det redan rätt mörkt ut för moder Svea, men detta är helt sanslöst.. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-86088431074643038762016-11-08T11:04:17.283+01:002016-11-08T11:04:17.283+01:00Enligt AB så anser polisen nu att våldtäkterna kan...<b>Enligt AB så anser polisen nu att våldtäkterna kan eskalera.</b>Riktigt hur man vet att det inte bara är anmälningsbenägenheten som går upp vet inte jag.Kanske har det något att göra med DNA-proverna som tagits - vad vet jag?<br />Malmös DNA-tester måste i varje fall ha förtur framför Visbys om det inte är så att MSM glömt just de testerna.BRÅ:s experter har i varje fall inte uttalat sig om vare sig det ena eller det andra.<br />Det är för tidigt att säga om ökningen är en trend innan år 2018 och nödvändiga tillägg i värdegrunden gjorts.<br /><br />http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23873160.abAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-80366489470383095512016-11-08T10:51:21.468+01:002016-11-08T10:51:21.468+01:00"Trollrösta om du vill för all del - det är f..."Trollrösta om du vill för all del - det är folk som inte röstar som retar mig. Ännu mer trollaktigt vore dock att kapa partiet inifrån - svårt men som vi sett från vänster fullt möjligt. Själv skulle jag om jag var sådan försöka få muslimska kvinnor intresserade av att gå med i F!; detta i syfte att skapa en än starkare intern slitning mellan de som hävdar universella mänskliga rättigheter och de som är rasister utifrån essentialistiska argument."<br /><br />Trollrösta gör man för att väcka sovande svenne. Tänk om svenne måste ha genuscertifiering, påtvingas en utökning av värdegrunden som säger att ALLA ÄR KÖNLÖSA och att kön är en konstruktion etc. Skulle inte Svenne vakna lite ytterligare som den nu gör av massinvandringens baksidor? Det är vad jag tror att den skulle. <br /><br />Vi behöver samla trollröstare. Hur många kan vi få? 150 000 trollröstare skulle säkerställa att de kom in i riksdagen. Kan någon skicka ut mitt meddelande till dissidenter så vi får in F! i riksdagen? Lägga ett robocall!<br /><br />F! i riksdagen 2018 säger jag bara, och i regeringen!Magnenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-19217023191665052272016-11-08T08:52:18.663+01:002016-11-08T08:52:18.663+01:00@Rickard
Jo, mänskliga rättigheter verkar bara gä...@Rickard<br /><br />Jo, mänskliga rättigheter verkar bara gälla för de som tycker "rätt" med "rätt" värdegrund...<br />Läs t.ex. vad som står om demokratiska rättigheter enligt FN:s stadgar (har vänstern helt glömt att läsa detta?.<br />Men om man förhåller sig principiellt så är min skrift ovan givetvis obestridig för förnuftiga människor.<br /><br />Tyvärr tror jag att låsningen i landet kommer att bli ännu värre, samt att både staten och kommunerna kommer att låna upp ännu mer pengar (förutom att skatten och avgifterna kommer att höjas generellt).<br />Men vad sjutton, kan Grekland, och så även Italien numera, trycka upp statsobligationer på löpande band så kan väl Sverige med?<br />Vad kan gå fel med det liksom...?<br /><br />Mvh<br />Magnus Sjöström<br /><br />P.S. Tack till Engnell som har lyckats med en seriös och öppen blogg där där det hålls en anständig ton!<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-31753651488972698182016-11-08T08:30:05.997+01:002016-11-08T08:30:05.997+01:00Tänk, nu verkar till och med våldtäkternas ökning ...Tänk, nu verkar till och med våldtäkternas ökning vara på riktigt enligt polisen.<br />Inte bara den ökande anmälningsbenägenhet som BRÅ brukar påstå.Däremot verkar ingen ha en aning om varför så man säkerställer läget genom att konsekvent undvika signalementen.Ja man kan till nöds erkänna att de skyldiga troligen är män för det har ju till och med BRÅ godkänt.Värdegrunden godtar män som skyldiga i sådana här fall.Är inte det lite kränkande?<br />I varje fall för någon?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-17470851503020061882016-11-07T23:58:28.283+01:002016-11-07T23:58:28.283+01:00Hej.
@Magne:
Trollrösta om du vill för all del -...Hej.<br /><br />@Magne:<br /><br />Trollrösta om du vill för all del - det är folk som inte röstar som retar mig. Ännu mer trollaktigt vore dock att kapa partiet inifrån - svårt men som vi sett från vänster fullt möjligt. Själv skulle jag om jag var sådan försöka få muslimska kvinnor intresserade av att gå med i F!; detta i syfte att skapa en än starkare intern slitning mellan de som hävdar universella mänskliga rättigheter och de som är rasister utifrån essentialistiska argument.<br /><br />SD lär aldrig få direkt inflytande, om inte det sker palatskupper och splittringar inom antingen moderaterna (alltid nyast!) eller Socialdemokraterna. Långsökt men möjligt är partisprängningar om inre schismer mellan olika maktskikt inte kan kanaliseras eller kontrolleras (läs: köpas) med uteslutningar och avhopp (ev. till SD) som följd. I så fall, och då är vi inne på tjugotalet, kan SD bli en reell maktfaktor, särskilt som dagens utveckling då har fått fullt genomslag i hela landet. I det läget finns också goda möjligheter för ett mer militant nationalistiskt parti att bli stort nog. Detta förutsätter dock att den nuvarande utvecklingen mot enpartistat via värdegrundstvång inom alla sektorer antingen stoppas eller accelereras in absurdum.<br /><br />@Magnus Sjöström:<br />Jag är nog för cynisk vorden för att hävda att det finns mänskliga rättigheter, eller att tro att dessa är annat än maktmedel syftande till att motverka demokrati i betydelsen folkligt inflytande över politiska beslut. Trots allt, mänskliga rättigheter är även det en värdegrund, och vad säger att partier vars program inte anses följa värdegrunden kommer att få finnas?<br /><br />Jag tror vi får se 'mer av samma' politiskt tills det nationella parlamentet är överspelat av sakernas faktiska tillstånd. Trots allt, som en av historiens mer hänsynslösa realpolitiker lär ha sagt om kritik: 'Påven? Hur många pansardivisioner förfogar han över?' (parafraserat ur minnet).<br /><br />Kamratliga hälsningar,<br />Rikard, lärareAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-38907926516416162092016-11-07T23:54:10.058+01:002016-11-07T23:54:10.058+01:00"Utan invandringen hade kommunerna haft svårt..."Utan invandringen hade kommunerna haft svårt att klara välfärden, vi hade haft färre företag och våra bostäder hade varit mindre värda."<br /><br />Det är nu det kommer fram. Med ökad befolkning sjunker utbudet av lägenheter och fler måste samla ihop lån för att checka av notan som 50 kvm kostar, det vill säga ofta 4 miljoner kronor. Fredrik vet att bostaden, och hans efterföljare visste detsamma, ökar i värde med immigration. Bostadsområden försämras tack vare MENA-kultur och Fredrik och anhang jublar. Nu finns det på tryck. Kan inte tolka Reinfeldt på annat sätt.<br /><br />Jag vill verkligen att någon etablerad journalist ger sig på att granska boken. Gärna Expressens ledarsida, för SvT kommer aldrig granska den utan följa DNs rubrik som lyder: "Immigrationens vinst har alltid funnits, det bevisar Reinfeldt."<br /><br />"Fredrik Reinfeldt skriver vidare att han tror att många lägger fram hemmasnickrade ekonomiska argument mot invandring för att de i själva verket inte vill att människor av olika kulturer ska blandas."<br /><br />Jag hade varit mycket mer positiv till immigration som ökade BNP per capita och var likvärdig vår kultur. Att jag föredrar att Sverige består av vita svenskar är mitt eget godtycke, andra får gärna vilja ha en blandning av 20 % från varje kontinent, det är deras preferenser och jag tycker inte illa om dem. Men min smak verkar dock komprometterande enligt dem? Överheten har alltid velat påtrycka sin befolkning och tala om vad som är förbjudet att tycka och tänka. Förut var det att jorden inte var rund utan platt. Man ville inte påtala att evolutionen existerade. Nu ska man förneka att människor har grupptillhörigheter och olika anlag... Man ska inte tänka det förbjudna pojkar och flickor! Skulle det visa sig att verkligheten inte överensstämmer med VÄRDEGRUNDEN ska ni ändå ljuga för att visa överheten att ni är dem TROGNA!<br /><br />Ni kommer kallas hatare, rasister, antisemiter, gubbslem, vita medelålders drägg, förkastliga odågor etc. Det är så det är när man är otrogen mot VÄRDEGRUNDEN.<br /><br />http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23869147.abMagnenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-31681285148993139842016-11-07T22:41:27.056+01:002016-11-07T22:41:27.056+01:00"Reinfeldts bevis: Därför tjänar vi på invand..."Reinfeldts <b>bevis</b>: Därför tjänar vi på invandring"<br />"I sin nya bok radar den förre statsministern upp flera <b>argument</b> för en öppen migrationspolititik."Många ropar på redovisning av invandringens kostnader, men förstår de vilka enorma förtjänster vi som land gjort tack vare att vår befolkning växer?" skriver han."<br /><br />"Använder sällan ekonomiska <b>argument</b><br />Utan invandringen hade kommunerna haft svårt att klara välfärden, vi hade haft färre företag och våra bostäder hade varit mindre värda."<br /><br />Jaha.Aftonbladet gapar om Reinfeldts bevis,själv ser jag en radda påståenden.<br />Aftonbladet kommer naturligtvis få pengar även efter 2018 och vara med och bestämma värdegrunden.Tills dess får man försöka få nymoderater att bli nysossar med hjälp av Lindbergs nyfunne vän Reinfeldt och jaga liv i sin svans för att attackera Grand m.fl.Värdegrunden är ju inte bara argument utan bevis numera.<br />För egen del litar jag inte ett skit på moderaterna förrän de tagit avstånd från Aftonbladet och Fredrik Reinfeldt..<br />http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23869147.abAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-28416019824789912162016-11-07T22:16:46.259+01:002016-11-07T22:16:46.259+01:00Egentligen har det ju inte hänt så mycket: SD fick...Egentligen har det ju inte hänt så mycket: SD fick hålla sin gala och de som tyckte illa vara gavs rikligt med utrymme för att basunera ut sin förbaskelse. Samtliga inblandade borde vara nöjda och belåtna, men i stället är de sprickfärdiga av ilska. Det är svårt, det där med demokrati...Fra Diavolonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-86158046427850573582016-11-07T21:11:00.621+01:002016-11-07T21:11:00.621+01:00"Detta kommer leda till ökad polarisering, me..."Detta kommer leda till ökad polarisering, men det är oundvikligt eftersom det uppenbarligen saknas förhandlingsmån med dagens lättkränkta nyvänster. Den är inte intresserad av kompromisser eller tolerans med oliktänkande. Den söker konfrontation."<br /><br />Hehehe, antar att denne man (som river ned en Trumpskylt) inte är "intresserad av kompromisser eller tolerans med oliktänkande. Den söker konfrontation": https://twitter.com/Daniel_Ohana/status/795436627665518592.Magnenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-24770967648482479792016-11-07T19:26:53.551+01:002016-11-07T19:26:53.551+01:00Medieutredningen kostar ju en massa pengar.Vore de...Medieutredningen kostar ju en massa pengar.Vore det inte billigare om folket gick MP:s internutbildning istället? Som jag har förstått det är den heltäckande vad det gäller just värdegrunden?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-76652323425040155542016-11-07T17:55:50.279+01:002016-11-07T17:55:50.279+01:00"Majoriteten av nämndens ledamöter ska nomine..."Majoriteten av nämndens ledamöter ska nomineras på personliga mandat av <b>mediebranschen</b>. Ordförande och vice ordförande i nämnden ska vara eller ha varit ordinarie domare.<br /> <br />Medieutredningen listar även kriterierna som ska gälla för massmedier som vill ha bidrag.<br />* det redaktionella innehållet ska utgöra minst 60 procent av hela innehållet.<br />* det exklusiva egenproducerade redaktionella innehållet ska utgöra minst 20 procent av hela innehållet.<br />* mediet ska vara allmänt tillgängligt och ”riktat till en svensk målgrupp, spritt under egen titel med ansvarig utgivare.<br />* mediet ska publiceras eller sändas minst 45 gånger per.<br />* mediet ska ha <b>”en god användarförankring”</b>.<br />* <b>”Inre mångfald i betydelsen olika representationer och perspektiv”</b> är grundkrav för stöd.<br />* <b>Mediet ska präglas ”av principen om alla människors lika värde och den enskilda människans frihet och värdighet”.</b>"<br /><br />http://www.dagensopinion.se/medieutredningen-föreslår-bidragsmiljard-och-skönhetsjuryAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-20656615855433658372016-11-07T16:53:22.851+01:002016-11-07T16:53:22.851+01:00Men anpassning till Grand Hotels värdegrund är änd...Men anpassning till Grand Hotels värdegrund är ändå inget mot vad som föreslås med den nya medieutredningen. Presstöd ska utgår till dem som upprätthåller Värdegrunden. Hur ska det gå till? Instifta en censurmyndighet som gör oberoende bedömningar om detta stämmer? För det kan ju omöjligt räcka med att Avpixlat SÄGER att de omfattar Värdegrunden... <br /><br />Förr i tiden när man hade censur för pornografi, försökte naturligtvis alla påstå att bilderna på nakna fruntimmer EGENTLIGEN var konst - men se det gick ju inte! Censuren kontrollerade bilderna om de var med sanningen överensstämmande. Därför kan det naturligtvis inte räcka med att en publikation (oavsett format) SÄGER att de omfattar mångfald och allas lika värde - någon måste göra bedömningen om detta är sant.<br /><br />Medieutredeningen öppnar kort sagt för censur, godtycklighet och svågerkapitalism.Lotta Troublehttps://www.blogger.com/profile/00010940898337622810noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-67004609448436018332016-11-07T16:48:35.375+01:002016-11-07T16:48:35.375+01:00Nu när Grands Djupmark slagit fast att värdegrunde...Nu när Grands Djupmark slagit fast att värdegrunden är det som syns i media (du vet!) och Bah Kunkhe slagit fast att pengarna som går till media ska bestämmas av media utifrån värdegrunden <br />så råder det väl ingen tvekan om att 1984 är här i SMp-tappning.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-64666296347456792082016-11-07T16:29:44.169+01:002016-11-07T16:29:44.169+01:00@ Rickard:
Ja, jag har hört både Voltaire och andr...@ Rickard:<br />Ja, jag har hört både Voltaire och andra namn nämnas :-)<br />Jag ser dock inget problem med det uttalandet då jag förutsätter att andra mänskliga rättigheter och följs!<br /><br />@ Magne:<br />Jag förstår ditt resonemang om att låta t.ex. F! få vara med en period och bestämma, förstöra ekonomin ytterligare och göra bort sig ordentligt.<br />- Tror tyvärr att de skulle hinna göra för stor skada...<br /><br /><br />Mvh<br />Magnus Sjöström<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-65016536788514656152016-11-07T16:21:24.056+01:002016-11-07T16:21:24.056+01:00Rikard: Vi kan väl enas om att valet 2018 kommer v...Rikard: Vi kan väl enas om att valet 2018 kommer vara av typen: "SD har nu 25 %!!!! VAD SKA VI GÖRA? Kan man utesluta partiet? Finns det forskning om Hitler som man kan koppla till Åkesson? Har Trumps släktingar kopplingar till Hitler eller har vederbörande fotografier på Hitler i sin samling?" Det hela kommer arrangeras av DN men SvT kommer snabbt följa och sprida budskapet utan ifrågasättande.<br /><br />Jag tycker vi ska trollrösta på Feministisk initiativ. Göra så Steffe får en finne i röven som heter Schyman. Varje litet snedsteg som inte leder till ifrågasättande av patriarkala strukturer och rasism kommer Schyman ge Steffe en känga. Det kommer vara en helt annan dignitet på splittringen än den MP och S har för närvarande. <br /><br />Många vita svenskar och invandrare skulle proteströsta och väldigt många sympatisera med SD till 2022 eller ett mer etnonationalistiskt alternativ. Vi skulle kunna ha en sådan diskussion som Trump-Hillary. Två sidor som är diametralt olika. Ett val som skulle ge svenskar en insikt om att det är detta valet eller en nation i upplösning.Magnenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-24311501850674742782016-11-07T16:06:30.495+01:002016-11-07T16:06:30.495+01:00Hej.
@Magne: där lyfter du en mycket viktig fakto...Hej.<br /><br />@Magne: där lyfter du en mycket viktig faktor som måste förtigas - att det är partiväldets skuld att situationen kräver alternativ.<br /><br />@Magnus Sjöström:<br /><br />"Jag kanske avskyr några idéer och åsikter som min granne uttalar...men jag är beredd att dö för att han skall ha rätt att få yttra sina åsikter" Uttrycket brukar anekdotiskt tillskrivas Voltaire. Problemet med det uttalandet är att om din granne har åsikten att du skall sluta finnas, så arbetar ni mot samma mål.<br /><br />För alla former av politisk vänster, eller totalitär religion alternativt socialism, gäller att en kompromiss endast är vad byta grepp är för brottaren - det är fortfarande segern som räknas.<br /><br />Kamratliga hälsningar,<br />Rikard, lärareAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-86968222549401496062016-11-07T15:21:30.649+01:002016-11-07T15:21:30.649+01:00Mentaliteten hos vänstern - i detta fallet sossarn...Mentaliteten hos vänstern - i detta fallet sossarna - är flera decennier gammal.<br /><br />Varande arbetstagande hos ett teknikföretag (service och bygg) så fanns det inget fackförbund med A-kassa som passade riktigt.<br />Valet fick bli elektrikernas fack.<br />De var dock öppet ointresserade.<br />T.o.m. så pass att de struntade blank i dessa grupper som inte var riktiga elektriker (i skrift i medlemstidningen!).<br /><br />Att försöka gå med i endast A-kassan renderade i att fackförbundet vägrade ge en telefonnummer till deras sektion som skötte detta(!).<br />På den tiden som internet egentligen inte hade "uppfunnits i Sverige :-)<br /><br />Intresset för att gå med i ett fackförbund blev därmed noll, och genom åren har fackförbundens avslöjade tokigheter och intoleranta beteende bara gett vatten på kvarnen.<br /><br />Men just intoleransen, vilken har växt på senare år med t.ex. utfrysning av folk med SD-liknande åsikter ligger hand i hand med vänsterns beteende i media.<br /><br />Intoleransen hos vänstern är så stor att de efter senaste valen försöker olika metoder att frysa ut och blockera SD, förstöra möten, och till och med söker lagliga vägar (inkl. eventuella lagändringar!) för att förbjuda SD.<br />Jonas Sjöstedt har dessutom i direktsändning i SVT nyheter svarat på en rak fråga om han tycker det är rätt att ta till våld för att bemöta sina politiska motståndare.<br />Han svarade efter någon sekunds betänketid: "Ja, om det är vad som krävs för att tysta sina meningsmotståndare"<br />Detta sades 1-2 veckor innan senaste valet.<br />Men ingen från MSM brydde sig om ta detta antidemokratiska (och kriminella) uttalande vidare som en nyhet, utan det tystades bara ner.<br /><br /><br />Man behöver inte gilla allt vad andra tycker eller gör.<br />Men vad man än gör så är något av det värsta man kan göra, är att försöka stoppa demokratin...<br /><br />Vet ej vem som startade uttrycket, men det är sannerligen ett talesätt att ta till sig:<br />"Jag kanske avskyr några idéer och åsikter som min granne uttalar...men jag är beredd att dö för att han skall ha rätt att få yttra sina åsikter"<br /><br /><br />Mvh<br />Magnus Sjöström<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-7886492398036919512016-11-07T14:41:59.170+01:002016-11-07T14:41:59.170+01:00Och man tror tydligen att gap-vänstern ska gå att ...Och man tror tydligen att gap-vänstern ska gå att blidka så att man slipper tampas med pressen.Den sortens undfallenhet har vi sett förr.Peace in our time tjatade man om då,nu är det värdegrunden.Gap-vänstern får aldrig nog och har ett helt batteri med vansinnigheter att bygga nya krav på.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-85426931589499853112016-11-07T14:12:38.247+01:002016-11-07T14:12:38.247+01:00Money talks, bullshit walks! Svenskar lär sig aldr...Money talks, bullshit walks! Svenskar lär sig aldrig, hög som låg.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8736064421692916215.post-63474218006766448002016-11-07T13:06:56.688+01:002016-11-07T13:06:56.688+01:00...och konfrontation kommer de att få. Valen 2018 ......och konfrontation kommer de att få. Valen 2018 och 2022 kommer att bli en dyrköpt läxa för avgrundsvänstern och borgarna som resultat av deras odemokratiska och yttrandefrihetsfientliga agenda. Vänstern kommer aldrig under vår livstid att kunna resa igen efter detta. Motreaktionen blir enorm.Anonymousnoreply@blogger.com